کتاب چگونه جستار بنویسیم

ow to Write Essays
  • 15 % تخفیف
    172,000 | 146,200 تومان
  • موجود
  • انتشارات: آن سو آن سو
    نویسنده:
کد کتاب : 50984
مترجم :
شابک : 978-6229568668
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 184
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب چگونه جستار بنویسیم اثر دان شیاخ

از زمان کودکی، با آغاز تحصیل و یادگیری مهارت‌های خواندن و نوشتن، همواره به مهارت نوشتاری نیاز داریم که از طریق آن بتوانیم افکار و ایده‌های خود را به کلمات و جملات منطبق کنیم. سوالاتی که در جلسات آزمون باید به آنها پاسخ دهیم، یا وقتی در درس انشاء باید در مورد یک موضوع خاص چند صفحه بنویسیم، یا حتی زمانی که در دانشگاه موظف به بیان دیدگاه خود در قالب مقاله‌ها هستیم، در همه این موارد، ضروری است که یک نوع خاص از مهارت نوشتاری را فراگیری کنیم که با سایر انواع نوشتن تفاوت دارد. این انواع شامل نوشتن نامه، داستان، خاطرات، و حتی نوشتن مقالات علمی جهت انتقال اندیشه‌ها به دیگران می‌شوند. آموختن این نوع از مهارت نوشتاری برای افراد در مراحل تحصیلی و تحصیل‌کرده‌ها از اهمیت چشمگیری برخوردار است. بدون این مهارت، ایده‌ها و افکار ذهنی به درستی ابراز نمی‌شوند و منجر به نتایج ناخوشایندی در آزمون‌ها و تحصیلات می‌گردد. ناکامی‌ها در امتحانات ممکن است ناشی از نداشتن این مهارت باشند و سردرگمی در نوشتن مقالات درسی یا مشکلات در پایان‌نامه نویسی نیز اغلب به علت عدم تسلط بر این مهارت رخ می‌دهند. در کتاب حاضر، یک راهنمای عملی و کاربردی برای ارتقاء این مهارت به شما ارائه می‌شود. این مهارت برای همه دانش‌آموزان و دانشجویان اهمیت دارد، بگیرید در دوران دبیرستان باشید یا دانشگاه، یا حتی در صورتی که به عنوان پژوهشگران در حال مطالعه و تحقیق هستید و نیاز به انتقال نتایج پژوهش‌های خود به دیگران دارید. نویسنده در این کتاب تلاش کرده است تا با ارائه نمونه‌های کاربردی و عینی، این مهارت را به شما آموزش دهد. کافی است نمونه‌ها را با دقت مطالعه کرده و تمرین‌ها را انجام دهید تا به زودی خود را در این مسیر بهبود ببخشید.

کتاب چگونه جستار بنویسیم

نکوداشت های کتاب چگونه جستار بنویسیم
The advice and practical guidance readers receive in this book will enable them to improve their grade assessments.
توصیه ها و راهنمایی های عملی که خوانندگان در این کتاب دریافت می کنند، آنها را قادر می سازد تا ارزیابی نمره خود را بهبود بخشند.
Education Today

قسمت هایی از کتاب چگونه جستار بنویسیم (لذت متن)
مثلا این پاراگراف را دربارهٔ فرهنگ طرفداری از افراد مشهور در اجتماع امروز ببینید: بنابراین فرهنگ طرفداری از افراد مشهور یکی از خصوصیات جا افتاده در رسانه های ارتباط جمعی امروز است. برای مثال برنامه هایی که موضوعشان کلا افرادی مشهور است روزبه روز در میان برنامه های تلویزیونی بیشتر می شوند. برنامه هایی داریم که افراد مشهور را به میان جنگل می فرستند یا تحت آزمون های سخت می گذارند و همهٔ این ها برای سرگرم کردن ماست و از ما تماشاچیان هم انتظار می رود که از دیدن این ها شگفت زده شویم، صرفا چون که این افراد به اصطلاح محبوب و مشهور در آن ها حضور دارند. تهیه کنندگان تلویزیونی فهمیده اند که اضافه کردن لفظ «مشهور» به اسم برنامه شان می توانند باعث پربیننده تر شدن آن شود؛ بنابراین ما تماشاچیان هم دستان این طرح هستیم چون برای برنامه سازان تلویزیونی مخاطبی را که نیاز دارند تا ساخت برنامه را توجیه کنند تأمین می کنیم و اصولا اگر ما این برنامه ها را نگاه نمی کردیم پیش از این ها دست از ساختن آن ها برمی داشتند. نکته مهم در این پاراگراف چیست؟ اینکه فرهنگ طرفداری از آدم های مشهور در رسانه های ارتباط جمعی گسترش پیداکرده است.