کتاب عصر امپراتوری

The age of empire 1875 - 1914
اروپا در 1875 - 1914 - تاریخ مدرن کتاب سوم
کد کتاب : 5366
مترجم :
شابک : 978-9647514217
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 528
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1987
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب عصر امپراتوری اثر اریک هابسبام


عصر امپراتوری: 1875–1914 کتابی است که توسط مورخ انگلیسی ، اریک هابسبام نوشته شده و در سال 1987 منتشر شده است. این کتاب سومین کتاب از سه گانه کتابهای مربوط به "قرن طولانی 19" (نوشته شده توسط هابسبام) است که پیش از آن عصر انقلاب : اروپا 1789–1848 و عصر پایتخت: 1848– 1875 نوشته شده است. کتاب چهارم ، عصر افراط و تفریط: قرن بیستم کوتاه ، 1914–1991 ، به عنوان دنباله ای برای این سه گانه عمل می کند.
اریکا هابسبام در کتاب عصر امپراتوری مورد سیر تحول اقتصاد ، سیاست ، هنر ، علوم و زندگی فرهنگی اروپا از اوج انقلاب صنعتی تا جنگ جهانی اول بحث می کند. هابسبام آموزش گسترده و سبک نثر برازنده را برای خلق مجدد دورانی که پایه و اساس قرن بیستم را ایجاد کرده است به هم می آمیزد.
این دوره ی کمتر از پنجاه سال که با رکود اقتصادی آغاز شد توسط هابسبام توصیف می شود، اما اقتصاد جهانی سرمایه داری به سرعت بهبود یافت ، اگرچه اقتصاد غالب انگلیس توسط اقتصاد آلمان و اقتصاد آمریکا تضعیف می شد. افزایش بهره وری منجر به افزایش جریان کالاها و افزایش سطح زندگی می شود. با وجود آن ، نابرابری چه در سطح ملی و چه در سطح بین المللی در حال افزایش بود. این کتاب به مسائل قرن نوزدهم می پردازد.زمانی که صلح حاکم بود و در آن اروپا و دنیای غرب تنها درگیری های جزئی ای داشتند و این سبب شکل گرفتن این باور عمومی شد که دیگر جنگی در کار نخواهد بود. دورانی که آبستن وقایع هولناک آینده بود.

کتاب عصر امپراتوری

اریک هابسبام
وی در یک فامیل یهودی و در شهر اسکندریه مصر به دنیا آمد. در کودکی، خانواده اش از اسکندریه به وین و سپس برلین مهاجرت کردند. هابسبام بعدها در بریتانیا (لندن) سکنی گزید. همان جا زیست و همان جا درگذشت. اریک هابسبام از برجسته ترین مورخان عصر ما و از پیشکسوتان تاریخ اجتماعی بشمار می رود.اریک هابسبام بر سنّت روشنگری تکیه داشت، عدالت خواه بود و در توصیف نبردهای طبقاتی، به محرومان نگاه جانبدارانه داشت. زندگی و آثار وی متأثر از دلبستگی و تعهد به سوسیالیسم بود. زندگیش را به اعتلای جنبش نظری و عملی تهیدست...
نکوداشت های کتاب عصر امپراتوری
Its sheer power and eloquence will make this book a classic.
قدرت و سخنوری بسیار زیاد این کتاب را به صورت یک کتاب کلاسیک در آورده است.
Sunday Observer

A splendid answer to those critics who complain that academic historians no longer write readable prose.
پاسخی پر زرق و برق به آن دسته از منتقدانی که شکایت دارند که مورخان دانشگاهی دیگر نثرهای خواندنی نمی نویسند.
New York Review of Books New York Review of Books

It is Mr. Hobsbawm's achievement both to have captured the exuberance of an age, and to have shown how and why that world was coming to an end.
این دستاورد آقای هابسبام است که هم شور و نشاط یک دوره را ثبت کرد و هم نشان داد که چگونه و چرا جهان در حال پایان است.
Economist

قسمت هایی از کتاب عصر امپراتوری (لذت متن)