کتاب نظام های سلطه

Power Systems
کد کتاب : 17193
مترجم : امیرحسین مدبرنیا
شابک : 978-9641721093
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نظام های سلطه اثر نوام چامسکی

مجموعه جذاب جدیدی از مصاحبه ها در مورد اوضاع متغیر و آشفته ی ما با نوام چامسکی ، یکی از برجسته ترین متفکران جهان.
در این مجموعه ی جدید از گفت و گو ها ، از سال 2010 تا 2012 ، نوام چامسکی فوری ترین و بحرانی ترین نگرانی ها را بررسی می کند: آینده ی دموکراسی در جهان عرب ، پیامدهای فاجعه ی هسته ای فوکوشیما ، بحران مالی اروپا ، فروپاشی جریان اصلی آمریکا نهادهای سیاسی و ظهور جنبش اشغال. مثل همیشه ، چامسکی ایده های خود را به صورت زنده و قابل دسترسی ، با یک اصل سازش ناپذیر و بینش روشن ارائه می دهد.
کتاب نظام های سلطه حاصل از مشارکت طولانی مدت و قابل اعتماد چامسکی و دیوید بارسامیان است ، و بار دیگر نشان می دهد که هیچ گفتگویی با چامسکی موثرتر از بارسامیان نیست. این مصاحبه ها باعث الهام بخشیدن به نسل جدیدی از خوانندگان و همچنین طرفداران قدیمی چامسکی می شود که مشتاقانه منتظر آخرین تفکر او درباره ی بحران های بسیاری هستند که هم اکنون در داخل و خارج از کشور با آن روبرو هستیم. آنها تأیید می کنند که چامسکی منبع بی نظیری برای هر کسی است که امروز می خواهد دنیای ما را درک کند.
این کتاب شامل 8 فصل است که این فصول به ترتیب عبارتند از: امپریالیسم آمریکایی نو، زنجیرهای تسلیم و تملق، قیام ها، اغتشاشات داخلی، حکمت نامتعارف، بردگی ذهنی، چگونه کشف کردن را بیاموزیم و اشراف زادگان و دموکرات ها.

کتاب نظام های سلطه

نوام چامسکی
نوام چامسکی، زاده ی 7 دسامبر 1928، زبان شناس، فیلسوف آنارشیست و نظریه پرداز آمریکایی است. چامسکی در فیلادلفیا به دنیا آمد. او در دسامبر سال 1949 با کارول چامسکی که خود استاد دانشگاه هاروارد بود، ازدواج کرد. چامسکی در دوران کارشناسی، سخت تحت تأثیر زلیگ هریس، استاد زبان شناسی دانشگاه پنسیلوانیا، قرار گرفت. گرایش چامسکی به دیدگاه های سیاسی هریس، انگیزه ای شد تا او رشته ی زبان شناسی را برای ادامه ی تحصیلات خود انتخاب کند. چامسکی از سال 1955 در موسسه ی تکنولوژی ماساچوست به عنوان استاد زبان شناسی م...
نکوداشت های کتاب نظام های سلطه
Chomsky is a global phenomenon.
چامسکی یک پدیده ی جهانی است.
Samantha Power

Sitting down and talking to Noam Chomsky about current affairs has to be one of the most illuminating experiences going.
نشستن و گفتگو با نوام چامسکی درباره امور روز باید یکی از روشنگر ترین تجربه ها باشد.
Political Affairs

قسمت هایی از کتاب نظام های سلطه (لذت متن)