کتاب به افق پاریس

The Paris Hours
  • 15 % تخفیف
    82,000 | 69,700 تومان
  • موجود
  • انتشارات: برج برج
    نویسنده:
کد کتاب : 64862
مترجم :
شابک : 978-6227280562
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 286
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

به وقت پاریس
The Paris Hours
کد کتاب : 55553
مترجم :
شابک : 978-0050902325
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 352
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب به وقت پاریس اثر الکس جورج

پاریس به شکل عجیبی قلب تپنده‌ی فرمی از زیستن است که نمونه‌اش در هیچ‌جای جهان و در هیچ لحظه‌ای از تاریخ وجود نداشته است. شگفت‌انگیزی پاریس به حدی‌ست که هیبتی جادویی داشته و دارد، به خاصه دربازه‌ی عجیب پس‌از انقلاب کبیر تا اواخر دهه‌ی 1960. البته که عصر طلایی شگرف پاریس در سه دهه‌ی ابتدایی قرن بیستم رقم خورد؛ سال‌های حضور مجموعه‌ی بزرگی از نویسندگان، شاعران، نقاشان، فیلم‌سازان، منتقدان و... که با ملیت‌ها و زبان‌های مختلف در پاریس جمع شده و در هر ثانیه از حضورشان، تاریخ هنر را دگرگون می‌کردند. از دالی، پیکاسو، مودیلیانی، من‌ری و ... گرفته تا بونوئل، همینگوی، فیتزجرالد، استاین و ... از پاریس، شهری برای عیش مدام ساخته بودند که «الکس جورج» در «به افق پاریس» سعی کرده بخشی نادیدنی از آن همه راز و جادو را روایت کند. رمان «به افق پاریس» یا همان «به وقت پاریس»، داستانی‌ست هزارتو و سرشار از بازی با رویاها و خیال‌ورزی‌ها که هیچ لحظه‌اش از شور و وجد خالی نمی‌شود. نویسنده‌ها، نقاش‌ها، روزنامه‌نگارها و حتی منشی مارسل پروست(!)، در این کتاب در فرمی شگفت و شگرف‌ حضور دارند و اسرار، کامیابی‌ها و ناکامی‌ها، سرخوشی‌ها و سرخوردگی‌هایشان را با شیدایی عجیبی عرضه می‌کنند. کتاب «به افق پاریس» داستان سرگردان‌ها و سرگردانی‌هاست، آن‌ها که مسحورند ولی فقدان چیزی در بودنشان، آن‌ها را به‌هم پیوند داده و ازهمین‌روی در سطر‌سطر کتاب، ما را به خود می‎‌خوانند.

کتاب به وقت پاریس

نکوداشت های کتاب به وقت پاریس
یک پایان بندی شگفت انگیز و مسحور کننده از پاریس پس از جنگ، روزهایی که همه بی پناه بودند و حتی زیبایی پاریس هم التیامی برای زخم ها نبود
کریستینا بیکر

چه چیزی باعث می شود این حکایت این قدر خوب پیش برود؟ الکس جورج راه خود را یافته است، گزنده و تند می نویسد، خواننده را به خیابان های پاریس می برد- نه پاریس جهانگردان، بل پاریسی که پاریسی های واقعی را در دل خود جا داده است.
سن لویی پست

قسمت هایی از کتاب به وقت پاریس (لذت متن)