کتاب گل سرخ با هر نام دیگر

umberto eco
چند گفتار و گفت و گو
کد کتاب : 55941
مترجم :
شابک : 978-9648897197
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 156
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب گل سرخ با هر نام دیگر اثر اومبرتو اکو

«اومبرتو اکو» یک نویسنده قرون وسطایی، فیلسوف، نشانه‌شناس، رمان‌نویس، منتقد فرهنگی و مفسر سیاسی و اجتماعی ایتالیایی بود. در زبان انگلیسی، او بیشتر به خاطر رمان محبوبش به نام « گل سرخ» در سال 1980 شناخته می‌شود، معمایی تاریخی که نشانه‌شناسی در داستان را با تحلیل کتاب مقدس، مطالعات قرون وسطایی و نظریه ادبی ترکیب می‌کند.
اکو از سال 1977 تا 1978 استاد مدعو در دانشگاه ییل و سپس در دانشگاه کلمبیا بود. او از سال 1980 تا 1981 به ییل و در سال 1984 به کلمبیا بازگشت. در این مدت او نقش خواننده (1979) و نشانه شناسی و فلسفه زبان (1984) را تکمیل کرد.

اکو در اولین رمان خود به نام گل سرخ (1980) از پیشینه خود به عنوان یک قرون وسطایی استفاده کرد، یک راز تاریخی که در یک صومعه قرن چهاردهمی اتفاق می افتد. برادر فرانسیسکن، ویلیام باسکرویل، با کمک دستیارش آدسو، یک تازه کار بندیکتین، به بررسی یک سری قتل در صومعه ای می پردازد که قرار است میزبان یک بحث مذهبی مهم باشد. رمان حاوی بسیاری از ارجاعات فرامتنی مستقیم یا غیرمستقیم به منابع دیگر است که «حل کردن» آنها نیازمند کار پلیسی خواننده است.

کتاب گل سرخ با هر نام دیگر

اومبرتو اکو
اومبرتو اکو، زاده ی ۵ ژانویه ۱۹۳۲ و درگذشته ی ۱۹ فوریه ۲۰۱۶، نشانه شناس، فیلسوف، متخصص قرون وسطی، منتقد ادبی و رمان نویس ایتالیایی بود. اکو پس از گرفتن مدرک دکترا در دانشگاه تورینو، در دانشگاه های میلان، فلورانس، بولونیا و کولژ دو فرانس تدریس کرد.اومبرتو اکو بیشتر به عنوان رمان نویس معروف است. درحالی که او در وهله ی اول یک نشانه شناس و فلسفه دان است و در برابر بیش از ۴۰ کتاب علمی و صدها مقاله، تنها ۵ رمان نوشته است. وی یکی از مهم ترین و پرکارترین اندیشمندان و روشنفکران دنیای معاصر به شمار می ...