کتاب علی دشتی و نقد ادبی

Ali Dashti Va Naghde Adabi
کد کتاب : 57658
شابک : 978-2000198338
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 270
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب علی دشتی و نقد ادبی اثر ایرج پارسی نژاد

این کتاب بحثی است در ادامه‌ی روشن‌گران ایرانی و نقد ادبی که پیش از این منتشر شده است. در آن کتاب افکار و آثار میرزا فتح علی آخوند‌زاده، میرزا آقا‌خان کرمانی، میرزا ملکم خان، زین‌العابدین مراغه‌ای، طالبوف تبریزی، احمد کسروی و صادق هدایت، در حوزه‌ی نقد ادبی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته بود و سهم هر یک در نگرش انتقادی بر ادبیات بازنموده شده بود.

این کتاب به آثار نقد ادبی علی دشتی نویسنده، منتقد و سیاست‌مدار نام‌آور معاصر ایران اختصاص می‌یابد. کوشیده شده از آثار بسیار او در بررسی و نقد ادبیات، تحلیلی انتقادی ارایه شود و ضعف و قوت کارهایش باز‌نموده شود.

کتاب علی دشتی و نقد ادبی

ایرج پارسی نژاد
پارسی نژاد متولد ۱۳۱۷ آبادان است.نوشتن را به جد و جهد از دوران دبیرستان آغاز كرده و از همان آغاز نیز گرایش نقد ادبی داشته است.زنده یاد سیروس طاهباز كه او نیز متولد آبادان بود، از تأسیس انجمن ادبی دبیرستان رازی آبادان یاد می كرد كه مهم ترین كار آن تهیه یك روزنامه دیواری بود و ایرج پارسی نژاد با آن همكاری داشت. پس از پایان تحصیلات متوسطه در زادگاه ،برای ادامه تحصیل در رشته ادبیات به تهران می آید و موفق به اخذ مدرك فوق لیسانس زبان شناسی دانشگاه تهران می شود.شوق تحصیل اما ماجرای تحصیلات پارسی نژا...