کتاب کتابخانه پاریس

The Paris Library
براساس داستانی واقعی درباره کتابخانه آمریکایی پاریس در جنگ جهانی دوم
کد کتاب : 58112
مترجم :
شابک : 978-6004614702
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 440
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 15
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتابخانه پاریس اثر جنت اسکسلین چارلز

بر اساس داستانی واقعی درباره‌ی کتابخانه‌ی آمریکایی پاریس در جنگ جهانی دوم، رمانی فراموش نشدنی درباره‌ی قدرت کتاب‌ها و قهرمانانی معمولی که در پرمخاطره‌ترین ایام از دل زندگی سر بر می آورند.

پاریس 1939

اودیل جوان، جاه‌طلب و پرهیجان در زندگی‌اش همه چیز دارد، اما جنگ از راه می‌رسد تا تمام چیزهایی را که برایش عزیز است به تاراج ببرد. از جمله کتابخانه‌ی محبوبش. بعد از اینکه نازی ها وارد پاریس می شوند، اودیل و سایر کتابداران با بهترین اسلحه‌ای که دارند به جبه‌ی مقاومت می پیوندند. کتاب ها، آنها بارها و بارها زندگی شان را برای اعضای یهودی کتابخانه به خطر می اندازند. اما وقتی جنگ پایان می گیرد، اودیل درد تلخ خیانتی هولناک را می چشد.

مونتانا 1983

لی‌لی دختر نوجوان تنهایی که تشنه‌ی ماجراجویی است، تنهایی اودیل را در شهر کوچک مونتانا در هم می ریزد. هنگامی که لی‌لی از گذشته‌ی اسرارآمیز اودیل پرده برمی‌دارد، هر دو متوجه می‌شوند که نه تنها در عشق به زبان فرانسه، بلکه در حسادت نیز به هم شبیهند. اودیل با پیشنهاد کتاب مناسب در زمان مناسب، به لی‌لی کمک می‌کند تا در دریای متلاطم نوجوانی پیش رود و جان سالم به در ببرد. بی خبر از اینکه لی‌لی آن کسی خواهد بود که به او در مواجهه با راز وحشتناکش کمک می کند.

کتاب کتابخانه پاریس