کتاب قدرت رواقیگری

A New Stoicism
(نگاهی امروزی به فلسفه ای کهن)
کد کتاب : 58274
مترجم :
شابک : 978-6007061992
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 412
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب قدرت رواقیگری اثر لارنس سی بکر

اگر رواقی گرایی به عنوان رویکردی نظام‌مند به نظریه اخلاقی باقی می ماند، اگر با چالش های فلسفه مدرن و علوم تجربی مقابله می کرد، اخلاق رواقی امروز چگونه بود؟ کتاب "قدرت رواقیگری(نگاهی امروزی به فلسفه ای کهن)" پاسخی را برای این پرسش پیشنهاد می کند که از درون سنت رواقی ارائه شده است، اما بدون فرضیات متافیزیکی و روانشناختی که فلسفه و علم مدرن آن را رها کرده اند. لارنس بکر نویسنده این کتاب استدلال می کند که یک نسخه سکولار از پروژه اخلاقی رواقی، مبتنی بر کیهان شناسی معاصر و روان شناسی رشد، پایه ای را برای شکلی از طبیعت گرایی اخلاقی فراهم می‌کند، که در آن تقریبا می توان تمام آموزه های سخت رواقیون باستان را به وضوح بازگو کرد و از آن دفاع کرد.

بکر، مطابق با گذشتگان، استدلال می کند که فضیلت دقیقا چه چیزی است. فضیلت نه فقط شادی، بلکه غایت مناسب همه فعالیت هاست. این که به تنهایی خوب است، همه چیزهای دیگر صرفا نسبت به یکدیگر به خاطر مناسبات خیر و شر سازماندهی می‌شوند و آن فضیلت برای سعادت کافی است. علاوه بر این، او کاریکاتور رایج رواقی را به عنوان یک شخصیت، از نظر عاطفی جدا شده و عمدتا قادر به استقامت، تسلیم شدن و کنار آمدن با درد رد می کند. برعکس، او معتقد است که در حالی که حکیمان رواقی قادر به تحمل رنج های شدید انسانی هستند، برای داشتن این توانایی لازم نیست شادی را قربانی کنند.

کتاب قدرت رواقیگری

لارنس سی بکر
لارنس سی بکر (1939 - 22 نوامبر 2018) فیلسوف آمریکایی بود که عمدتا در زمینه های اخلاق و فلسفه اجتماعی ، سیاسی و حقوقی فعالیت می کرد.بکر نویسنده کتابها و مقالات ژورنالی در زمینه عدالت ، رواقیسم و رواقیسم مدرن ، متقابل ، حقوق مالکیت و فرا اخلاق است. او از سال 1985 تا 2000 سردبیر مجله Ethics و سردبیر کتابخانه شارلوت بی. بکر در دو نسخه از دانشنامه اخلاق بود.
دسته بندی های کتاب قدرت رواقیگری
نکوداشت های کتاب قدرت رواقیگری
An effective antidote to the caricatures of Stoic theory which still infect the literary and philosophical world. . . . A New Stoicism is a fine contribution to the theory and practice of philosophical therapy.
پادزهری موثر در برابر کاریکاتورهای نظریه رواقی که هنوز جهان ادبی و فلسفی را آلوده می کند. . . . رواقی گرایی جدید کمک خوبی به نظریه و عمل درمان فلسفی است.
Philosophy

قسمت هایی از کتاب قدرت رواقیگری (لذت متن)