کتاب غرب و روایت سیاسی آن

The West and its political narrative
کد کتاب : 59463
شابک : 978-9644044984
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 264
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب غرب و روایت سیاسی آن اثر عبادالله مولایی

در این کتاب، به مباحثی مانند تاریخ روابط اروپا و آمریکا و وضع و موقعیت غرب سیاسی در عرصه جهانی و نسبت غرب و جهان غیر غربی پرداخته نشده است.
پژوهش پیش رو در قالب یک مقدمه و چهار فصل تدوین شده است:
- در فصل اول، غرب و تاریخ مفهومی آن بررسی شده است. روایت و هویت غرب، غرب یونانی، غرب رومی، غرب مسیحی و نسبت مفهومی غرب با روایت های تاریخی مهم ترین گفتارهای تاریخی این فصل را تشکیل می دهند.
- فصل دوم، تصویری از آغاز و انجام غرب اروپایی ارائه شده است. و به مباحثی مانند تکوین غرب مدرن، روایت های اروپایی و فرا اروپایی غرب، یعنی روایت های انگلیسی و فرانسوی، آلمانی و روسی، قدرت یابی جهانی و فرجام غرب اروپایی پرداخته شده است.
- فصل سوم، به بحث آمریکا و چرخش غربی اختصاص یافته است. این موضوع در قالب گفتارهای اروپا و جهان جدید، قدرت یابی آمریکا، غربی شدن آمریکا، آمریکا و روایت سیاسی غرب و غرب سیاسی در جهان دو قطبی واکاوی شده است.
- فصل چهارم، چشم اندازی از غرب سیاسی در دوران گذار ترسیم شده است. پیامدهای پایان جنگ سرد، دوقطبی شدن جهان غرب، تحول هویتی در جهان غرب، هویت آمریکایی و هویت اروپایی، غرب و افول مفهومی آن و پایان یک دوران و بحران یک روایت گفتارهای این فصل هستند و...

کتاب غرب و روایت سیاسی آن

عبادالله مولایی
عبادالله مولایی(متولد ۱۳۴۰) دیپلمات اهل ایران می باشد. ویدستیار وزیر امور خارجه 1۳۹۸ تا ۱۳۹۹، سفیر ایران در اتریش ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸، مدیرکل شمال و شرق اروپا ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴معاون مدیرکل دفتر مطعالات سیاسی وبینمللی ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲، مشاور معاون امورش وزیر حارجه ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۸، معاون سفیر ایران در المان ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۵، ریس مرکز مطعالات اروپا وامربکا ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۱، کارشناس سیاسی سفارت ایران در اتریش ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۸، کازشناس سیاسی اداره کل اروپا ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۴، کارشناس سیایسی سفارت ایران د فرانسه ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۱،کارشناس س...
دسته بندی های کتاب غرب و روایت سیاسی آن