کتاب صحنه نمایش بعدی جهانی

Next Global Stage
چالش ها و فرصت ها در دنیای بدون مرز
کد کتاب : 59679
مترجم :
شابک : 978-9644457944
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 360
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب صحنه نمایش بعدی جهانی اثر کنیچی اومایی

در دنیای متحول و متغیرکنونی، دستیابی به رشد وتوسعه ی متوازن در همه ابعاد مورد توجه کشورها و شرکت هاست.
شرکت های بزرگ اقتصادی در هماهنگی با تغیییرات محیطی وشرایط جدید، خواهان تغییرات مثبت در ساختار ها، سیاست ها و اهداف پیش بینی شده اند، افراد هم اغلب در زندگی روزمره ، برای رشد و ارتقای بیشتر، در معرض رقابت های سخت قرار دارند.
تغییر در شرایط مبادلات اقتصادی جهان، نحوه‌ی زندگی و معشیت مردم و رشد فن‌آوری، منجر به تحولاتی شده که در پایان آن برخی کشورهای دارای نرخ رشد بالا، رکود را تجربه کرده‌اند و در مقابل کشورهایی مانند چین، ایرلند، فنلاند و... به رشد اقتصادی بالا دست یافته‌اند. دنیای کنونی، به صورت شبکه و کاملا به هم وابسته است، و اقتصاد جهانی آن را متحده کرده است، پیشرفت‌های فن‌آوری اطلاعات این امکان را فراهم کرده است که داده‌ها آزادانه از طریق کابل‌های فیبر نوری یا انتقال ماهواره‌ای از یک سوی دنیا به سوی دیگر بروند، این اطلاعات، موانع فیزیکی یا سیاسی را می‌توانند درهم بشکنند.
بر این اساس کتاب حاضر از یازده فصل تشکیل شده است. در فصل نخست با عنوان گردش به دور دنیا به اقتصاد جهانی و مشتقات امروزی آن، در فصل دوم با عنوان شب افتتاحیه به فروپاشی شوروی، پیمان پلازا، کسری بودجه‌ی آمریکا، کشور چین و در فصل سوم، "پایان اقتصاد" به آزاد شدن نرخ بهره و... پرداخته شده است. "بازی‌گردانان" عنوان فصل چهارم است که تعریف دولت منطقه‌ای، چین شگفت‌آور، خرده مناطق، سازمان‌دهی مناطق و... موضوعات آن را تشکیل می‌دهد.
فصل پنجم به ابزارهای پیشرفت اقتصادی و فناوری، فصل ششم به تامین از محل منابع بیرونی با اشاره به گذر از مرزها، فن‌آوری و...، فصل هفتم به گسستن زنجیرها با اشاره به موتورهای جست‌وجو در اینترنت، خدمات پستی، زنجیره‌های خدماتی و.. و فصل هشتم به بازآفرینی دولت با تاکید بر آینده‌نگری دولت‌ها و نقش دولت اختصاص یافته است. در فصل نهم به بازارهای آینده (آینده‌ی فناوری، آینده‌ی شرکت‌ها و..) در فصل دهم به "صحنه‌ی نمایش بعدی" (آینده‌ی منطقه‌ای، چین، ویتنام و...) و در فصل پایانی به بازگشایی ذهن استراتژیک و فراسوی خیال اشاره گردیده است.

کتاب صحنه نمایش بعدی جهانی

کنیچی اومایی
کنیچی اومایی (Kenichi Ohmae؛ زادهٔ ۲۱ فوریهٔ ۱۹۴۳) یک اهالی کسب‌وکار، سیاست‌مدار، نویسنده، و اقتصاددان اهل ژاپن است.اومایی که در سال 1943 در کیتاکیوشو به دنیا آمد، مدرک لیسانس شیمی را در سال 1966 از دانشگاه واسدا، کارشناسی ارشد فیزیک هسته ای در سال 1968 از موسسه فناوری توکیو و دکترای مهندسی هسته ای از موسسه فناوری ماساچوست در سال 1970 دریافت کرد.پس از فارغ التحصیلی، اومایی به عنوان مهندس طراحی ارشد برای هیتاچی از سال 1970 تا 1972 کار کرد. از سال 1972 تا 1995 او برای مک کینزی و شرکت ...