کتاب درمانگری مولانا

The rumi prescription
چگونه یک شاعر عارف آشفته حالی های زندگی مدرن مرا درمان کرد؟
کد کتاب : 60246
مترجم :
شابک : 978-6008582304
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 328
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب درمانگری مولانا اثر ملودی معزی

درمانگری مولانا" اثری است به قلم "ملودی معزی" که با عنوان فرعی "چگونه یک شاعر عارف آشفته حالی های زندگی مدرن مرا درمان کرد؟"، تغییراتی را که عرفان و شعر مولانا در زندگی نویسنده ایجاد کرد، بیان می‎کند.
"درمانگری مولانا" بهترین کتاب برای خواندن در حال حاضر است. زیرا نوشته‌های "ملودی معزی" در مورد چگونگی مقابله با یأس، بلاتکلیفی و نادانی است که از طریق مطالعه او پیرامون شاعر عارف، مولانا جلال‌الدین محمد بلخی، تشریح شده است.
"ملودی معزی" از طریق بازتابی عمیقا شخصی، اغلب طنزآمیز و به عنوان یک فمینیست ایرانی-آمریکایی به همراه پدرش برای مطالعه مولوی به زبان فارسی راهی سفر می‌شود. این تجربه او را از جهات مختلفی دگرگون می‎کند: او فارسی خواندن را در سطح دبیرستان بلد بود و به گفته‌ی خودش، فردی بی‌حوصله و خودمحور و لجباز بود که هرچیزی را می‌خواست، باید همان لحظه به دست می‌آورد؛ البته ویژگی‌های دیگری هم داشت مثل اینکه می‌خواست بر دنیای خودش مسلط باشد و آن را کنترل کند. در پاسخ به پرسش "چگونه یک شاعر عارف آشفته حالی های زندگی مدرن مرا درمان کرد؟"، شما به این باور می‌رسید که هیچکس جز "ملودی معزی" نمی‌توانسته این وجه را در عرفان مولانا بازیابی کند. او از طریق مطالعه مولانا، از طریق تعامل طنزآمیز و عاشقانه با پدرش و میراث ایرانی‌اش، آموخت که محدودیت‌های خود را بپذیرد و ارزش خود را در درون خود پیدا کند.
"درمانگری مولانا" خوانشی جذاب، طنزآمیز و ژرف‌نگرانه به مولاناست و همان دکمه مکثی است که همه ما در حال حاضر باید فشار دهیم. صدای "ملودی معزی" بی دردسر و در عین حال صمیمانه است و اگر بپرسید که این کتاب برای چه مخاطبی نوشته شده؟ باید بگوییم همه.

کتاب درمانگری مولانا

ملودی معزی
ملودی معزی نویسنده و وکیل ایرانی-آمریکایی است. او درباره مذهب، بهداشت عمومی، سیاست و فرهنگ می نویسد و صحبت می کند.
نکوداشت های کتاب درمانگری مولانا
A heartening narrative of family, transformation, and courage…the book could shatter a variety of prejudices and stereotypes.
روایتی دلچسب از خانواده، دگرگونی و شجاعت... این کتاب می تواند انواع تعصبات و کلیشه ها را از بین ببرد.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

The Rumi Prescription is a testament to the healing power of artand its ability to bring peace to our battered souls. Sometimes thecure we need is not a pill, but a poem.
درمانگری مولانا گواهی است بر قدرت شفابخش هنر و توانایی آن بخشیدن آرامش به روح آسیب دیده ما. گاهی درمانی که نیاز داریم یک قرص نیست، یک شعر است.
Firoozeh Dumas, New York Times–bestselling author of Funny in Farsi

قسمت هایی از کتاب درمانگری مولانا (لذت متن)
مانایی مولانا و خیل عظیم شیفتگان او در عصر حاضر، اتفاقی نیست. اشعار مولانا با والاترین ارزش های موسیقایی در آمیخته و با اینکه در جایگاه شعری خود یگانه و بی مانند است، گاه گویی به موسیقی محض نزدیک می شود. این اشعار حتی بدون موسیقی و ترجمه، ورای زمان و مکان طنین انداز است، با نیرو و خواسته ای غریب با وجود وحدانی ما سخن می گوید و از زبان، فرهنگ، نژاد و مذهب در می گذرد. اندیشه و نگاه مولوی به معشوق، که با نام های متعددی همچون: خدا، حقیقت، نور، طبیعت، زیبایی و جهان شناخته می شود، به گوهر و جوهر یگانه و ناسفتنی(دست نیافتنی و بکر) عشق باز می گردد. از این رو، معشوق هوس یا خواهشی تنانه و نفسانی نیست که در پیا آن برآییم؛ بل میراث و ودیعهای قدسی است در ضمیر یکایک ما که همواره با ما در سخن است و اگر به پژواک آن گوش فرا دهیم، از خواب رخوتناک غفلت بیدارمان خواهد ساخت. این کتاب داستان و روایتی است که نشان می دهد چگونه به یاری و پایمردی پدرم و مولانا بیدار و آگاه شدم... فرقی نمی کند شما مولوی پژوه باشید یا نخستین بار است که نام او را می شنوید؛ برای فهم مولانا تنها یک شرط لازم است و آن «عشق» است....