کتاب پی پی جوراب بلند(جلد اول)

pippi langstrump
کد کتاب : 61382
مترجم :
شابک : 978-6000804381
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1944
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب پی پی جوراب بلند(جلد اول) اثر آسترید لیندگرن

داستان دختر ۹ ساله‌ی موقرمز و عجیبی به نام پی‌پی که همراه یک اسب، یک میمون کوچولو و از همه مهم‌تر چمدانی پر از سکه‌های طلا در ویلای قدیمی ویله کولا زندگی می‌کند. دختری با قدرتی وحشتناک که از پس هر کاری برمی‌آید. او همیشه با حرف‌ها و رفتارش باعث تعجب دیگران می‌شود. برای مثال روی طنابی نازک راه می‌رود، از دزدها پذیرایی می‌کند، دو بچه ی گیرافتاده در آتش را نجات می‌دهد و… .

کتاب پی پی جوراب بلند(جلد اول)

آسترید لیندگرن
آسترید آنا امیلیا لیندگرن، زاده ی 14 نوامبر 1907 و درگذشته ی 28 ژانویه ی 2002، داستان سرا و نمایشنامه نویس سوئدی بود.لیندگرن در شهر ویمربی بزرگ شد و پس از پایان مدرسه، در روزنامه ی محلی این شهر مشغول به کار شد. او پس از مدتی به استکهلم رفت و تایپ کردن و تندنویسی را آموخت. لیندگرن در سال 1931 ازدواج کرد و سه سال بعد، صاحب فرزند شد. لیندگرن، شخصیت پی پی جوراب دراز را برای سرگرم کردن دخترش در هنگام بیماری او خلق کرد.آسترید لیندگرن قبل از تبدیل شدن به نویسنده ای تمام وقت، در کارهای روزنامه نگاری ...
قسمت هایی از کتاب پی پی جوراب بلند(جلد اول) (لذت متن)
البته توی کشور چین یک ذره اوضاع فرق می کند. یک وقتی من یک مرد چینی را توی شانگهای دیدم که گوش های خیلی بزرگی داشت. گوش هایش آنقدر بزرگ بودند که او به جای شنل از آنها استفاده می کرد. وقتی باران می آمد، او می رفت و مچاله زیر گوش هایش می نشست. آنجا تا دلت بخواهد، گرم و نرم بود! البته گوش های آن مرد خیلی از این وضع خوششان نمی آمد. وقتی هوا خیلی بد بود، آن مرد چینی مجبور می شد از دوست هایش دعوت کند تا زیر گوش های او جمع بشوند. آن وقت، در حالی که باران شرشر روی سرشان می ریخت، آنها همان جا می نشستند و با آن صداهای وحشتناکشان آواز می خواندند.