کتاب نخستین درسنامه ی زبان شناسی

A Little Book of Language
کد کتاب : 61616
مترجم :
شابک : 978-9644042539
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 388
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب نخستین درسنامه ی زبان شناسی اثر دیوید کریستال

در واقع ، زبان‌شناسی می‌کوشد تا به پرسش‌هایی بنیادین همچون زبان چیست؟ ، زبان چگونه عمل می‌کند و از چه ساخت‌هایی تشکیل شده‌است؟ ، انسان‌ها چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند؟ ، زبان آدمی با سامانه ارتباطی دیگر جانوران چه تفاوتی دارد؟ ، کودک چگونه سخن گفتن می‌آموزد؟ ، زبان بشر چگونه تکامل یافته‌است؟ ، زبان‌ها چه قرابتی با یکدیگر دارند؟ ، ویژگی‌های مشترک زبان‌های جهان کدامند؟ ، انسان چگونه می‌نویسد و از چه راهی زبان نانوشتاری را واکاوی (تحلیل) می‌کند؟ ، چرا زبانها دگرگون می‌شوند؟ و ... پاسخ گوید.

زبان‌شناسی به مفهوم جدید آن علمی نسبتا نوپا بوده که قدمتی تقریبا یک صد ساله دارد ، اما مطالعات تخصصی درباره زبان به چند قرن پیش از میلاد بازمی‌گردد ، یعنی زمانی که پانینی قواعدی برای زبان سانسکریت تدوین کرد. در زبان‌شناسی ، ابعاد مختلف زبان در قالب حوزه‌های صرف ، نحو ، آواشناسی ، واج‌شناسی ، معناشناسی ، کاربردشناسی ، تحلیل گفتمان ، زبان‌شناسی تاریخی - تطبیقی ، رده‌شناسی ، زبان و نیز حوزه‌های بینارشته‌ای مانند جامعه‌شناسی زبان ، روانشناسی زبان ، عصب‌شناسی زبان، زبان‌شناسی قضایی ، زبان‌شناسی بالینی ، زبانشناسی تحلیلی و زبان و منطق بررسی می‌شوند.

کتاب نخستین درسنامه ی زبان شناسی

دیوید کریستال
دیوید کریستال (David Crystal) (متولد ۶ ژوئیه ۱۹۴۱ در لیسبورن، شمال ایرلند) زبان‌شناس انگلیسی و استاد دانشگاه ریدینگ است. وی از سال ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۲ تحصیلاتش را در دانشگاه لندن و در رشته مطالعات زبان انگلیسی کامل کرد و پس از آن زندگی آکادمیک خود را به عنوان استاد و مدرس زبان‌شناسی در دانشگاه‌های بانگور و ریدینگ آغاز کرد. تا کنون یک صد عنوان مقاله از او به چاپ رسیده است. اولین کتابش در سال ۱۹۶۴ و در زمینه سبک‌شناسی به چاپ رسید. کتاب‌های منتشر شده از وی حوزه‌های زبان، ز...