کتاب مردن که جرم نیست

Death is not a crime
کد کتاب : 6330
شابک : 9786004610186
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 184
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب مردن که جرم نیست اثر مهدی مظفری ساوجی


کتاب «مردن که جرم نیست» ملهم از وضعیت و موقعیت کمیک-تراژیکی است که جامعه ما در دهه ها و سال های اخیر با آن دست به گریبان بوده و درگیر و دار آن، روزگار به عسر و حرج گذرانده است. نوعی هرج و مرج ناشی از استضعاف و استیصال که نشانه هایش را در عین پیچیدگی به سادگی در حول و حوش خود به نمایش گذاشته و نهاد تیره خود را در عین پوشیدگی، به طرزی مضحک برملا کرده است. کتاب «مردن که جرم نیست» نوشته «مهدی مظفری ساوجی» توسط انتشارات کتاب کوله پشتی منتشر شده است.

کتاب مردن که جرم نیست

مهدی مظفری ساوجی
مهدی مظفری ساوجی در سال 1356 ه. ش متولد شده است؛ شاعر معاصر ایرانی است.مهدی مظفری ساوجی فرزند اکبر در ساوه به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در زادگاهش سپری کرد و توانست از دانشگاه پیام نور ساوه در رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شود.فعالیت‌های شعری خود را از سال 1374 شمسی شروع کرده و به مدت چند سال با مطبوعات (مجلات و روزنامه‌های مختلف) همکاری نزدیک داشته است.مظفری دو مجموعه شعر شاعران معاصر به نام «نغمه‌های رود عطش» و &laqu...
قسمت هایی از کتاب مردن که جرم نیست (لذت متن)
تمام داروخانه های شهر را زیر و رو کرده بود. می گفتند چند قلم از داروها دیگر وارد نمی شود و قرار است بقیه را هم رفته رفته از فهرست واردات خارج کنند. مسئولان مربوطه ایراد گرفته بودند که چرا اصلا باید یک چنین دردهایی در کشور وجود داشته باشد که ما بخواهیم ارز کشور را که با چه والذاریاتی از دل طلای سیاه بیرون می کشیم در حلقوم بیگانگان بریزیم. این ها را سلیمان می فهمید. نرگس می فهمید. حتی در و دیوار و اشیای خانه هم می فهمیدند. اما دردها، دردها نمی فهمیدند. گوش شان بدهکار این حرف ها نبود. خوب می دانستند باید دقیقا چه ساعتی دست به کار شوند یا دست از کار بکشند. کافی بود فقط چند ساعت پاروکستین یا لوکساپین به نرگس نرسد، آن وقت سلیمان باید کار و زندگی اش را تعطیل می کرد و چارچشمی مراقب دردهای نرگس بود که یک وقت تصمیم احمقانه ای نگیرند.