کتاب مبانی جامعه شناسی سیاسی

Introduction à la sociologie politique
کد کتاب : 63342
مترجم :
شابک : 978-9643292386
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 328
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مبانی جامعه شناسی سیاسی اثر ژان ایو دورماگن


این کتاب یک کتاب راهنمای مقدماتی برای جامعه شناسی سیاسی است که هدف آن خواندن برای عموم از قبل آگاه از علوم اجتماعی و برای افراد مبتدی است.
سوگیری اتخاذ شکلی منعطف، مختصر و ساده است که به یک مسیر واقعی نزدیک می‌شود، که مفاهیم بنیادی جامعه‌شناسی سیاسی را با تطبیق آنها با مثال‌های متنوع و پیوند دادن آنها با مراجع، به شیوه‌ای منطقی آشکار و به هم پیوند می‌دهد. این اثر به طور متوالی چارچوب های فعالیت سیاسی (قدرت سیاسی چیست؟ دولت چیست؟ انواع اصلی رژیم های سیاسی چیست؟) را بررسی می کند، قبل از اینکه به بازیگران اصلی زندگی سیاسی دموکراتیک (شهروندان، احزاب سیاسی، "حرفه ای های" سیاسی . "، افکار عمومی") بپردازد. سپس انواع عمده اعمال سیاسی در یک دموکراسی (رای گیری، جنبش های اجتماعی، کنش عمومی) را بررسی می کند.
در پایان، تصویری کلی از یک رشته علمی ارائه می‌کند که به طور فزاینده‌ای برای تحلیل و درک پدیده‌های سیاسی محوریت یافته است.

کتاب مبانی جامعه شناسی سیاسی

ژان ایو دورماگن
ژان ایو دورماگن استاد علوم سیاسی در دانشگاه مونپلیه اول و در École normale supérieure است. آگرژه در علوم سیاسی (2005) و تاریخ، او همچنین دکترای دانشگاه پاریس یک و عضو سابق مدرسه فرانسوی رم است. او مطالعات متعددی را منتشر کرده است، به ویژه منطق های فاشیسم ایتالیایی (فایار، 2007).
دسته بندی های کتاب مبانی جامعه شناسی سیاسی