کتاب کورش بزرگ

Cyrus the Great
(زندگی نظریات اعتقادات)
کد کتاب : 64370
مترجم :
شابک : 978-9643215217
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 237
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب کورش بزرگ اثر رحیم شایگان

چهره رمزآلود کورش کبیر، وجه معماگونه خود را در طول تاریخ حفظ کرده است.
در مجلد حاضر طیفی گسترده از مباحث به همراه ترجمه انتقادی نوینی از استوانه کورش گردآوری شده است تا زمینه را برای ارزیابی جامع تر و شفاف تر تاثیر کورش بر زمانه او و دوران پیامدش فراهم آورد.
از جمله به مقولاتی چون فرآیند پیچیده تلفیق فرهنگ ایلامی و پارسی، اسلاف میانرودانی لوح استوانه ای کورش و سیاست مدارای مذهبی او، هنر سلطنتی تلفیقی مختص کورش در پاسارگاد، آزادی تبعیدیان از بابل، اشارات کتاب مقدس به کورش، رجعت تبعیدیان از بابل به موطن، تصویر رفیع کورش در جهان یونانی - رومی پس از او، اعتصام به نام وی در نسب سازی های دوره هلنی و اشکانی و سرانجام به محو گسترده و شگفت انگیز نام کورش در روایات پسین ساسانی و اسلامی پرداخته است و...

کتاب کورش بزرگ

رحیم شایگان
رحیم شایگان ایران‌شناس، تاریخ‌دان ایرانی، رئیس بخش ایران‌شناسی و همچنین مدیر مرکز پورداود برای مطالعه فرهنگ ایران باستان در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (یوسی‌ال‌ای) از فروردین ۱۳۹۳ است. او فارغ‌التحصیل دوره دکتری از دانشگاه هاروارد است. وی اکنون استاد ممتاز و صاحب کرسی آموزگار در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس است و در دپارتمان «زبان‌ها و فرهنگ‌های خاورمیانه» تدریس می‌کند. او فرزند داریوش شایگان است.