کتاب مکان های عمومی

Public places
کد کتاب : 6469
شابک : 9789645529602
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 107
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1966
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 19
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب مکان های عمومی اثر نادر ابراهیمی

کتاب "مکان‌های عمومی" اثر نادر ابراهیمی، با گفت‌وگوهای عامیانه میان افراد ساده‌دل و نثر روان، حکایتی دلنشین را روایت می‌کند. داستان این کتاب درباره‌ی یک فرد است که به دلیل ناامیدی از ایده‌های خود، تصمیم به انزوا می‌گیرد. اما حضور او در مکان‌های عمومی و موقعیت‌های اجتماعی باعث بروز تضادها و تقابل‌هایی در زندگی‌اش می‌شود.

نادر ابراهیمی در ۱۴ فروردین‌ماه سال ۱۳۱۵ در تهران به دنیا آمد و پس از ۷۲ سال فعالیت ادبی و نوشتن، در همین شهر از دنیا رفت.
وی جوایز مهمی در حوزه ادبیات کودکان، از جمله جایزه‌ نخست براتیسلاوا، جایزه نخست تعلیم و تربیت یونسکو، جایزه‌ کتاب برگزیده‌ سال ایران و بسیاری دیگر را به خود اختصاص داده است. همچنین به‌عنوان «نویسنده‌ برگزیده ادبیات داستانی 20 سال بعد از انقلاب» به‌خاطر داستان بلند و هفت‌جلدی "آتش بدون دود" شناخته می‌شود.
کتاب "مکان‌های عمومی"، با تعداد 136 صفحه، توسط نشر روزبهان منتشر و به‌صورت مکرر بازچاپ شده است. این کتاب از طریق فرهنگسرای فردوس، که محل برگزاری نشست‌های "با هم بخوانیم" در فلکه دوم صادقیه واقع شده است، قابل دسترسی می‌باشد.

کتاب مکان های عمومی

نادر ابراهیمی
نادر ابراهیمی (زاده ۱۴ فروردین ۱۳۱۵ در تهران – درگذشته در تاریخ ۱۶ خرداد ۱۳۸۷، تهران)، داستان‌نویس معاصر ایرانی بود. او علاوه بر نوشتن رمان و داستان کوتاه در زمینه‌های فیلم‌سازی، ترانه‌سرایی، ترجمه، و روزنامه‌نگاری نیز فعالیت کرده‌ است. ابراهیمی، همراهِ بهرام بیضایی و ابراهیم گلستان، از اندک‌شمار سخنوران ایرانی به‌شمار می‌رود که هم در سینما و هم در ادبیات کار کرده و شناخته شده بوده‌اند. نادر ابراهیمی تحصیلات مقدماتی خود را در زادگاهش یعن...
قسمت هایی از کتاب مکان های عمومی (لذت متن)
می بینی پدر؟ می بینی؟ اشتباه تو همین جاست. ما یک نسل دیگریم با انرژی و شوری دیگر. اسم مجموعه ی شکست هایتان را تجربه گذاشته اید و مرتب آن را توی سر ما می کوبید. ما چقدر باید بدهیم تا از این تجربه های گران بهای شما استفاده نکنیم؟ ما مثل شما در خماری بزرگ نشده ایم پدر! من می دانم که منطق شما قوی است، من می دانم که شما مظهر شهادت تاریخ هستید، اما یکی از دوستان بزرگ من می گوید، هیچ منطقی قوی تر از ترس نیست، و به همین دلیل قوی ترین منطق ها متعلق به ضعیف ترین انسان هاست. می فهمی پدر ؟ می فهمی؟