کتاب منشاء خانواده، مالکیت خصوصی و دولت

The Origin of the Family, Private Property and the State
کد کتاب : 65069
مترجم :
شابک : 978-9642864003
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 232
سال انتشار شمسی : 1386
سال انتشار میلادی : 1884
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب منشاء خانواده، مالکیت خصوصی و دولت اثر فردریش انگلس

کتاب "منشاء خانواده، مالکیت خصوصی و دولت" یک رساله فلسفی از فردریش انگلس است که در سال ۱۸۸۴ منتشر شد. این تا حدی بر اساس یادداشت های کارل مارکس به کتاب جامعه باستان لوئیس اچ. مورگان (1877) است. این کتاب یک اثر ماتریالیستی اولیه تاریخی است و به عنوان یکی از اولین آثار مهم در زمینه اقتصاد خانواده در نظر گرفته می شود. پس از مرگ دوست و همفکر خود کارل مارکس در سال 1883، فردریش انگلس به عنوان مجری ادبی او خدمت کرد و فعالانه سازماندهی و آماده سازی برای انتشار نوشته های مختلف دوست دانشمند خود بود. این فعالیت، در حالی که زمان بر بود، به طور کامل ساعات در دسترس انگلس را اشغال نکرد، با این حال، او موفق شد در خواندن و نوشتن درباره موضوعات مربوط به خودش پشتکار داشته باشد.
نوشتن کتاب منشأ خانواده در اوایل آوریل 1884 آغاز شد و پروژه در 26 مه تکمیل شد. انگلس کار خود را در این زمینه پس از خواندن خلاصه دست نوشته مارکس از کتابی توسط انسان شناس پیشگام لوئیس اچ. مورگان، جامعه باستانی آغاز کرد. تحقیقات در خطوط پیشرفت بشری از وحشیگری، از طریق بربریت تا تمدن، اولین بار در لندن در سال 1877 منتشر شد. انگلس معتقد بود واضح است که مارکس در نظر داشت که نظریاتی را که برای اولین بار توسط مورگان مطرح شد، به صورت کتابی انتقادی بپردازد و مصمم بود چنین دست نوشته ای را به عنوان وسیله ای برای تحقق دستور ادبی رفیق فقیدش تولید کند.

کتاب منشاء خانواده، مالکیت خصوصی و دولت

فردریش انگلس
فردریش انگلس، زاده ی 28 نوامبر 1820 و درگذشته ی 5 آگوست 1895، فیلسوف و انقلابی کمونیست آلمانی و نزدیکترین همکار کارل مارکس بود. انگلس بنا به خواست پدرش عازم انگلستان شد تا در آن جا علم تجارت بیاموزد. انگلستان که در آن عصر، پیشرفته ترین کشور صنعتی به شمار می رفت و خاستگاه اصلی طبقه ی جدید، یعنی طبقه ی کارگران صنعتی محسوب می شد، تجارب ارزنده ای را در اختیار انگلس گذاشت. او در انگلیس فرصت یافت تا از نزدیک شاهد زندگی و کار جان فرسای کارگران صنعتی باشد. متأثّر از این استثمار بی رحمانه، انگلس به ری...
دسته بندی های کتاب منشاء خانواده، مالکیت خصوصی و دولت