کتاب فریب خورده تصادف

Fooled by randomness
کد کتاب : 82231
مترجم :
شابک : 978-6227089141
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 360
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

فریفته تصادف
Fooled by randomness
نقش پنهان بخت و اقبال در« زندگی و بازارها»
کد کتاب : 65311
مترجم :
شابک : 978-6227600711
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 344
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

فریفته ی تصادف
Fooled by randomness
نقش پنهان شانس در زندگی و بازارها
کد کتاب : 105426
مترجم :
شابک : 978-6006527642
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 311
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

فریفته ی تصادف
Fooled by randomness
نقش پنهان شانس در زندگی و بازار
کد کتاب : 79534
مترجم : هانیه هژبرالساداتی
شابک : 978-6222543501
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 335
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فریفته تصادف اثر نسیم نیکلاس طالب

"فریفته تصادف" اثری به قلم "نسیم نیکلاس طالب" است که "نقش پنهان بخت و اقبال در« زندگی و بازارها»" را به تصویر می‌کشد.
این کتاب مقدمه‌ای شگفت‌انگیز برای بسیاری از مغالطاتی است که ما انسان‌ها مستعد انجام آن‌ها هستیم. "نسیم نیکلاس طالب" استدلال قانع‌کننده‌ای دارد مبنی بر اینکه ما هرگز نمی‌توانیم «کاملا منطقی» باشیم، زیرا به احساسات خود نیاز داریم تا حلقه تصمیم‌گیری بی‌پایانی را که هر تصمیم «کاملا منطقی» شامل می‌شود، کوتاه کنیم.
یکی از موضوعات ثابتی که در کتاب "فریفته تصادف" به آن پرداخته شده این است که همه ما از تعصبات گذشته رنج می‌بریم. این چیزی است که شما قطعا از این کتاب یاد خواهید گرفت. ایده این است که چون آنچه در گذشته اتفاق افتاده است، به زعم ما تنها چیزی است که می‌توانست اتفاق بیفتد، پس از آن برای پیش‌بینی آنچه در آینده رخ می‌دهد، استفاده می‌کنیم. فراموش می‌کنیم که رویدادهای گذشته نیز نقطه اوج موقعیت‌های احتمالی بوده‌اند که به یک طریق حل شده است و نه به طریق دیگر. فراموش می‌کنیم که این رویدادها می‌توانستند به همین راحتی در نتیجه‌ای به همان اندازه محتمل حل شوند - نتیجه‌ای که صرفا رخ نداده است. طیف مغالطه‌هایی که "نسیم نیکلاس طالب" به تصویر می‌کشد، طیفی بسیار قابل توجه است.
یکی دیگر از چیزهایی که "نسیم نیکلاس طالب" درباره آن می‌نویسد، سوگیری انتخاب در وبلاگ‌نویسی و بررسی کتاب است. او به زیرکانه‌ترین شکل ممکن "نقش پنهان بخت و اقبال در« زندگی و بازارها»" را مشخص می‌کند و شما را به چالش می‎کشد که آیا در عصر حاضر،در تصمیمات کوچک و بزرگ خود، می‌توانید بدون تعصب انتخاب کنید؟ بدون شک "فریفته تصادف" کتابی است که ارزش چندبار خوانده شدن را دارد.

کتاب فریفته تصادف

نسیم نیکلاس طالب
نسیم نیکلاس طالب، زاده ی سال 1960، آماردان، تحلیلگر ریسک و نویسنده ای لبنانی-آمریکایی است که آثارش بر مسائل تصادفی بودن، احتمال و عدم قطعیت تمرکز دارد. طالب استاد دانشگاه های متعددی بوده و اکنون استاد مهندسی ریسک در مدرسه ی مهندسی تندن دانشگاه نیویورک است. او همچنین در زمینه ی ریاضیات، تجارت در وال استریت و مشاوره ی سرمایه گذاری فعالیت کرده است. طالب مدرک لیسانس و فوق لیسانس خود را از دانشگاه پاریس، و دکترای علوم مدیریت را از دانشگاه دوفین گرفته است.
نکوداشت های کتاب فریفته تصادف
[Taleb is] Wall Street’s principal dissident. . . . [Fooled By Randomness] is to conventional Wall Street wisdom approximately what Martin Luther’s ninety-nine theses were to the Catholic Church.
[طالب] مخالف اصلی وال استریت است. . . . فریفته تصادف برای حکمت متعارف وال استریت تقریبا همان چیزی است که تزهای نود و نه مارتین لوتر برای کلیسای کاتولیک بود.
New Yorker New Yorker

قسمت هایی از کتاب فریفته تصادف (لذت متن)
این کتاب را از یک شب تا صبح گفت و گو با دوست دانشمندم، جمیل بز، د رتابستان ۱۹۸۷ شروع شد؛ زیرا بحث درباره پول جدید و قدیمی در خانواده را مطرح کرد. من در آن زمان یک معامله گر نوپا بودم و او از معامله گرهای متکبر سالومون برادرز که پیرامونش بودند، گله می کردند معلوم شد که حق دارد. او تامل حریصانه درباره عملکردم در زندگی را دروجودم القا کرد و نقشه کلی این کتاب را به من نشان داد. برشی از کتاب اکنون می خواهم این مشکل را ازدریچه دید وسیع تر، یعنی از منظر فسلفه دانش علمی بحث کنم. درنتیجه گیری ها مشکلی هست که به مشکل استقرا معروف شده است. این مشکل قرن هاست که علم را به خود مشغول کرده است، ولی علم به اندازه بازارهای مالی از این مشکل آسیب ندیده است. چرا؟ چون ماهیت تصادفی بود، آثار این مشکل را غامض تر می سازد. مشکل استقرا هیچ کجا مهم تر از دنیای من یعنی تامین مالی نیست - و هیچ کجا هم اینقدر ا زآن غفلت نمی شود!