کتاب رفتار مصرف کننده

Consumer behavior
خریدن، داشتن و بودن
کد کتاب : 63750
مترجم :
شابک : 978-6006982052
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 766
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 13
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب رفتار مصرف کننده اثر مایکل آر سولومون

کتاب « رفتار مصرف کننده» (خریدن، داشتن و بودن) نوشته « مایکل آر سولومون» توسط نشر بازاریابی ‫منتشر شده است.
رفتار مصرف کننده مطالعه افراد، گروه ها یا سازمان ها و کلیه فعالیت های مرتبط با خرید، استفاده و دفع کالاها و خدمات است. رفتار مصرف کننده شامل این است که چگونه احساسات، نگرش ها و ترجیحات مصرف کننده بر رفتار خرید تأثیر می گذارد. رفتار مصرف کننده در دهه 1940 تا 1950 به عنوان یک زیرشاخه متمایز بازاریابی ظهور کرد، اما به یک علم اجتماعی میان رشته ای تبدیل شده است که عناصری از روانشناسی، جامعه شناسی، انسان شناسی اجتماعی، انسان شناسی، قوم نگاری، قوم شناسی، بازاریابی و اقتصاد (به ویژه اقتصاد رفتاری) را در هم می آمیزد. .

مطالعه رفتار مصرف کننده به طور رسمی کیفیت های فردی مانند جمعیت شناسی، سبک زندگی شخصیتی و متغیرهای رفتاری (مانند میزان استفاده، مناسبت استفاده، وفاداری، حمایت از برند و تمایل به ارائه ارجاعات) را در تلاش برای درک خواسته ها و الگوهای مصرف افراد بررسی می کند. . رفتار مصرف کننده همچنین تأثیرات روی مصرف کننده را بررسی می کند، از گروه های اجتماعی مانند خانواده، دوستان، ورزش و گروه های مرجع تا جامعه به طور کلی (تأثیرگذاران برند، رهبران عقیده).

کتاب رفتار مصرف کننده

مایکل آر سولومون
مایکل آر. سولومون استاد بازاریابی در دانشکده تجارت Haub در دانشگاه سنت جوزف است و در فیلادلفیا، پنسیلوانیا اقامت دارد. وی به مشتریان جهانی در صنایع پیشرو در مورد استراتژی های بازاریابی توصیه می کند تا مشتری محورتر شوند.