کتاب بازآفرینی سازمان

Re -creating the corporation : a design of organization for the 21 st century.
(طرحی برای سازمانهای سده بیست و یکم)
کد کتاب : 68499
مترجم :
شابک : 978-9646175754
قطع : وزیری
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب بازآفرینی سازمان اثر راسل ایکاف

همه ما می دانیم که کسب و کار آمریکایی نیاز به اصلاح دارد. جمله معروفی وجود دارد که میگوید: از ژاپنی ها تقلید کنید، یا از شرکت های موفق الگو بگیرید.
راسل آکوف در کتاب "بازآفرینی سازمان" به بررسی این مسائل میپردازد. تکه تکه -- و این کل سیستم تجارت آمریکایی است که ناقص است. در این کتاب انقلابی جدید توسط یک متفکر تجاری معتبر و پیشگام در زمینه‌های تحقیق در عملیات و تفکر سیستمی، آکوف بر نیاز فوری به بازنگری انواع سیستم‌های موجود در آمریکا، از مدارس بازرگانی تا اتاق‌های هیئت مدیره ما تاکید شده است. او نشان می‌دهد که چگونه شرکت‌ها می‌توانند از قالب خارج شوند و از رقابت در اقتصاد پرنوسان امروزی جهش کنند.
آکوف در کتاب "بازآفرینی سازمان" برای اینکه به مدیران بینشی نسبت به مفهوم سازمان‌ها بدهد، نشان می‌دهد که چگونه از دوره رنسانس به آن‌ها نگاه می‌شد: ابتدا به عنوان ماشین، بعد به عنوان ارگانیسم و امروز به عنوان سیستم‌های اجتماعی. به عنوان سیستم های اجتماعی، شرکت ها ثروت تولید و توزیع می کنند و استاندارد زندگی ما را بالا می برند. مسئول تسهیل و تشویق توسعه سیستم های بزرگتر است که شامل آنها و همه ذینفعان آنها می شود. کیفیت زندگی کاری در یک سازمان کلیدی است. کار باید چالش برانگیز و لذت بخش باشد تا کارگران تعهد کامل خود را به کار ببندند، و آکوف به تشریح رشته اصلی می پردازد.

کتاب بازآفرینی سازمان

راسل ایکاف
راسل لینکلن اکاف (Russell L. Ackoff؛ ۱۲ فوریهٔ ۱۹۱۹ – ۲۹ اکتبر ۲۰۰۹) یک دانشمند در زمینه علوم سامانه‌ها و تحقیق در عملیات اهل ایالات متحده آمریکا بود.راسل ل. ايكاف‌ در 12 فوریه سال 1919 در فیلادلفیا متولد شد. وی لیسانس معماری خود را در رشته معماری در دانشگاه پنسیلوانیا در سال 1941 دریافت کرد. پس از فارغ التحصیلی، به مدت یک سال در پن به عنوان دستیار مربی فلسفه تدریس کرد. وی از سال 1942 تا 1946 در ارتش آمریكا در فیلیپین خدمت كرد. ايكاف‌ برای تحصیل در دانشگاه پنسیلوانیا، جای...
قسمت هایی از کتاب بازآفرینی سازمان (لذت متن)
بخش اول: زمینه فصل اول:ماهیت سیستم ها فصل دوم: انواع سیستم و الگو فصل سوم:انواع مدیریت بخش دوم: فرایندبرنامه ریزی، طراحی،اجرا و یادگیری فصل چهارم: صورت بندی بی سامانی: پی بردن به موقعیت و درک و مفهوم آن فصل پنجم: برنامه ریزی هدف فصل ششم: برنامه ریزی ابزار فصل هفتم: برنامه ریزی منابع فصل هشتم: اجرا و کنترل بخش سوم: طرح ها ،دموکراسی، اقتصادوانعطاف پذیری فصل نهم: سلسله مراتب دموکراتیک فصل دهم: اقتصاد بازار درونی فصل یازدهم: سازمانی که پیوسته ساختاری چند بعدی دارد فصل دوازدهم: نوشدارو، هوس ها و سرهم بندی های سریع فصل سیزدهم: توسعه ی سازمانی و رهبری تحول