کتاب نامه های زندان

The Prison Letters of Nelson Mandela
کد کتاب : 65460
مترجم :
شابک : 978-6002535887
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 664
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب نامه های زندان اثر سم ونتر

این کتاب شامل بیش از دویست نامه از نلسون ماندلا خطاب به نزدیکان و دوستانش و همچنین به مقام‌ها و مسئولانی است که او را زندانی‌ کرده بودند. این نامه‌ها چهرۀ مردی را به نمایش می‌گذارد که در پشت میله‌های زندان خردمندتر و کاردان‌تر شده است. بسیاری از نامه‌های ماندلا با لحنی نوشته شده‌اند که گاه صدای خود او را هم می‌شود از دل کاغذها شنید.
مقدمه‌های کوتاه و یادداشت‌های مختصری که در بخش‌های مختلف کتاب به چشم می‌خورد، آکنده از اطلاعات مرتبط با مضمون نامه‌ها و نکات روشنگری است که علاوه بر نشان دادن نقشة راه ماندلا در زندان، روند پیدایش رهبری متفاوت، کارآمد و باشهامت‌ را برای ما ترسیم می‌کند.
دو نامه از نخستین نامه‌هایی که در این کتاب آمده، خطاب به چهره‌های بانفوذ خارجی است؛ یکی به دبیرکل سازمان «عفو» – که بعدا «عفو بین‌الملل» شد – که از او به خاطر فرستادن ناظر برای مشاهدۀ روند محاکمۀ اولش تشکر می‌کند، و دیگری به سفیر هلند در آفریقای‌جنوبی، در شب پیش از دریافت حکم حبس ابدش. چنین نامه‌هایی زمینه‌ساز مکاتباتی هستند که در طول 27 سال حبس ماندلا در جریان بود، سال‌هایی که او به شکلی خستگی‌ناپذیر برای برقرار نگه‌داشتن ائتلاف نیروهای پشتیبان مبارزات ضد آپارتاید، در داخل و در سطح بین‌المللی، تلاش می‌کرد.

کتاب نامه های زندان

سم ونتر
سهم ونتر خبرنگار سابق آسوشیتدپرس (که خبر آزادی ماندلا از زندان در سال 1990 را گزارش کرد و شاهد آن بود) و یک محقق قدیمی است. او چندین کتاب قبلی را ویرایش کرده است، از جمله یادداشت هایی برای آینده: کلمات حکمت با سلو هاتانگ و داگ آبرامز). 491 روز: زندانی شماره 1323/69 توسط وینی مادیکیزلا ماندلا، با سواتی دلامینی. و چیزی برای نوشتن در خانه: بازتاب هایی از قلب تاریخ، با کلود کولارت. و با احمد کاترادا، قهرمان فقید مبارزات ضد آپارتاید، مکالمات با روحی آرام را نوشت.