کتاب نامه های سرگشاده

Open Letters
کد کتاب : 42633
مترجم :
شابک : 978-6004902021
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 423
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1991
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب نامه های سرگشاده اثر واتسلاف هاول

"نامه های سرگشاده" کتابی است که تحریرات "واتسلاف هاول" را طی بیست و پنج سال شامل شده و روند توسعه و تکامل شخصیتی و افکار او را نشان می دهد.
نبوغ "واتسلاف هاول" در این بود که می توانست از شرایط خاص عقب نشینی کرده و آن شرایط را در پرتوی اصول فلسفی و انسان گرایانه وسیع تری مشاهده کند.

اگرچه شناخت کمی از تاریخ اروپای شرقی در اواخر قرن بیستم به شما در مطالعه ی "نامه های سرگشاده" کمک می کند ، اما لازم نیست چیزهای زیادی بدانید تا بتوانید از تحلیل های فوق العاده ای این کتاب در مورد ایدئولوژی ها و تأثیرات مخرب آنها بر روح انسان و به طور کلی جامعه بهره ببرید.

"واتسلاف هاول" نمایشنامه نویسی بود که در جنبش مخالفان چک درگیر شد ، مدتی زندانی شد و بعد از سقوط کمونیسم به عنوان اولین رئیس جمهور منتخب چکسلواکی انتخاب شد. نامه ها و مقاله های وی ، که برخی از آنها برای اولین بار در این مجلد با عنوان "نامه های سرگشاده" منتشر شده ، مملو از مشاهدات خردمندانه درباره ی انگیزه های انسانی و تعامل آن ها با زندگی سیاسی است. چندین مقاله در این جلد ، از جمله "در باب مضمون یک اپوزیسیون" و "سیاست و وجدان" ، آثار فوق العاده ای هستند که می توانند بینشی از فضای سیاسی را به شکل درست به خوانندگان ارائه دهند.
مقاله های "واتسلاف هاول" حساسیت سیاسی و اخلاقی پیچیده ای را نشان می دهند. نوشتار از وضوح بی نظیری برخوردار است و او استعدادی نادر برای بهره بردن از استعاره و مثال دارد. "واتسلاف هاول" می تواند ، با یک عبارت یا یک کلمه ، عدم صداقت یک دوره را به نحو احسن تصویر بکشد.

کتاب نامه های سرگشاده

واتسلاف هاول
واتسلاو هاول (به چکی: Václav Havel) (زاده ۵ اکتبر ۱۹۳۶ - درگذشته ۱۸ دسامبر ۲۰۱۱) اولین رئیس‌جمهور جمهوری چک از ۲ فوریه ۱۹۹۳ تا ۲ فوریه ۲۰۰۳ بود. او سیاست‌مدار، نمایش‌نامه نویس و نویسنده بود.هاول در سال 1986 جایزه اراسموس و در سال 1990 جایزه گوتلیب دوتوییلر را برای کمک های برجسته اش برای بهزیستی جامعه دریافت کرد. در همان سال مدال آزادی نیز به او اعطا شد.او در سال 1993 به عنوان عضو افتخاری انجمن سلطنتی ادبیات انتخاب شد.
نکوداشت های کتاب نامه های سرگشاده
An inspiring collection...a fitting tribute to a cultural and political hero, and a valuable resource for anyone seeking reassurance that the principles of democracy are still cherished in our time.
یک مجموعه الهام بخش ... ادای احترام مناسب به یک قهرمان فرهنگی و سیاسی ، و یک منبع ارزشمند برای اطمینان بخشیدن به همگان از این جهت که اصول دموکراسی هنوز هم در زمان ما گرامی است.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب نامه های سرگشاده (لذت متن)
هموطنان عزیز ، در طول این سالهای گذشته ، رئیس جمهورهای قبلی در چنین روزی به شکل های مختلف راجع به یک مضمون واحد برایتان سخن گفته اند : اینکه کشور چقدر شکوفا شده ، اینکه تولید فولاد به میلیونها تن رسیده ، اینکه چقدر همه شاد و خوشبختیم ، چقدر به حکومت مان اعتماد داریم و چه آینده های درخشانی در برابرمان است . گمان نمی کنم مرا به این منصب خوانده باشید تا من هم به شما دروغ بگویم.