کتاب ذهن اسیر

The captive mind
کد کتاب : 105978
مترجم :
شابک : 978-6002537980
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 296
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1953
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب ذهن اسیر اثر چسلاو میلوش

««کتابی بسیار قدرتمند... شرحی که از فرهنگ رژیم توتالیتر می دهد بی نظیر است.»» آیزایا برلین
مخالفت چسواو میوش با استالینیسم در این کتاب، خشم بعضی از روشنفکران اروپایی را در پی داشت که آن زمان (دهه 1950) جذب ایدئولوژی روسیه کمونیست می شدند. این کتاب اکنون در کنار آثار نویسندگانی مانند جورج اورول و الکساندر سولژنیستین، از جمله آثار کلاسیک در مبارزه با توتالیتاریسم به شمار می آید.
ذهن اسیر قدرت رژیم های توتالیتر را در به بندگی کشاندن مردان و زنان، نه تنها از راه خوف و وحشت بلکه با به کارگیری ایده ها و متعاقبا چیرگی تام آن بر روح انسانی می کاود. جدل نامه میوش که باهمدلی و تیزبینی درخشانی نوشته شده، در لهستان نقش رهایی بخش برجسته ای ایفا کرد و دفاع آن از آزادی اندیشه همچنان الهام بخش باقی مانده است.

کتاب ذهن اسیر

چسلاو میلوش
چسواو میوُش (زاده ۳۰ ژوئن ۱۹۱۱ – درگذشته ۱۴ اوت ۲۰۰۴) شاعر و مترجم و استاد دانشگاه لهستانی بود. چسلاو میلوش سال ۱۹۸۰ برنده جایزه نوبل ادبیات شد.در جریان جنگ جهانی دوم و تهاجم به لهستان به دست آلمان نازی میلوش با مطبوعات همکاری می‌کرد واشعار او جزو نخستین کتاب‌هایی بودند که در لهستان پس از چنگ به چاپ رسیدند. میلوش رایزن فرهنگی لهستان کمونیستی در نیویورک و پاریس بود اما در سال ۱۹۵۱ با قطع رابطه با دولتلهستان در فرانسه پناهنده سیاسی شد و در آنجا چندین اثر در انتقاد از استالینیسم ...