کتاب کاوه آهنگر

Kaveh The Blacksmith
داستان های شاهنامه21
کد کتاب : 72781
مترجم :
شابک : 978-9645453235
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 24
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کاوه آهنگر اثر ابوالقاسم فردوسی

داستان کاوه آهنگر برگرفته از شاهنامه فردوسی مربوط به زمان‌های دور است. زمانی که ضحاک با ظلم و ستم بر مردم جهان حکومت می‌کرد. هر روز یک دختر و یک پسر را به کشتارگاه می‌بردند تا مغزشان را به مارهای روی دوش ضحاک بدهند. تمام مردم از این ظلم و قربانی‌دادن به تنگ آمده بودند. کاوه‌ی آهنگر نیز یکی از این مردم بود و پس از قربانی شدن چند فرزندش یک روز به خیابان آمد و فریاد زد: «روان قربانیان ما صدا می‌کنند.. نفرین بر ضحاک! نفرین بر اهریمن.» مردم نیز از خانه بیرون آمدند و آسمان شهر را دیدند که پر از روان قربانیان بود. ضحاک تنها از بالای کاخش مردم را نگاه می‌کرد. مردم به کاخ رفتند و سپاهیان، آنها را با نیزه و شلاق از کاخ بیرون کردند. پس از آن کاوه پیشبند آهنگری خود را بر سر نیزه کرد و آن را بالای سرش گرفت و به راه افتاد… شاهنامه یکی از آثار کهن اساطیری ایرانی است و به شکل‌های متعددی برای کودکان ارائه می‌شود. از شاهنامه‌خوانی و اجرای نمایش گرفته تا کتاب‌های کوچک و نوشتن داستان‌ها با نثرهای گوناگون. این مجموعه‌ی بازآفرینی دوزبانه، با قلم روان محمدرضا یوسفی در ۵۰ جلد نوشته شده است و بیش از ۳۰ تصویرگر برای ارائه‌ی تصویرها کار کرده‌اند.

کتاب کاوه آهنگر

ابوالقاسم فردوسی
ابوالقاسم فردوسی طوسی (زادهٔ ۳۲۹ هجری قمری – درگذشتهٔ ۴۱۶ هجری قمری، در طوس خراسان)، شاعر حماسه‌سرای ایرانی و سرایندهٔ شاهنامه، حماسهٔ ملی ایران، است. برخی فردوسی را بزرگ‌ترین سرایندهٔ پارسی‌گو دانسته‌اند که از شهرت جهانی برخوردار است. فردوسی را حکیم سخن و حکیم طوس گویند.پژوهشگران سرودن شاهنامه را برپایهٔ شاهنامهٔ ابومنصوری از زمان سی سالگی فردوسی می‌دانند. تنها سروده‌ای که روشن شده از اوست، خود شاهنامه است. شاهنامه پرآوازه‌ترین سرودهٔ فردوسی و یکی از ...
قسمت هایی از کتاب کاوه آهنگر (لذت متن)
مردم از خانه ها بیرون آمدند. آسمان شهر پر از روان قربانیان دختر و پسری بود که ضحاک همه را کشته بود. آن ها چون ابری سپید بالای کوچه ها، دکان ها، خانه ها و دیوارها حرکت می کردند.