کتاب خاطرات منشی شخصی هیتلر

He Was My Chief
با پیشوا تا ابد
کد کتاب : 79004
مترجم :
شابک : 978-6226683685
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 290
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1985
نوع جلد : شومیز
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب خاطرات منشی شخصی هیتلر اثر کریستا شرودر

"بینشی نادر و جذاب از حلقه درونی هیتلر" - راجر مورهاوس، نویسنده کتاب کشتن هیتلر

"آخرین اثر منتشر نشده یک نازی با هر اهمیتی "- ساندی تلگراف

کریستا شرودر به‌عنوان منشی پیشوا در طول دوران رایش سوم، کاملا در موقعیتی قرار داشت که اعمال و رفتار هیتلر و مهم‌ترین چهره‌های اطراف او را مشاهده کند.
خاطرات شرودر در ارائه بینش‌های شگفت‌انگیزی کوتاهی نمی‌کند: او به رفتارهای بورژوازی، پرهیزکاری شدید و نوسانات خلقی او اشاره می‌کند. در واقع، چند ماه پس از اینکه مرتکب این اشتباه شد که هیتلر بارها و بارها با او مخالفت کرد، او را طرد کرد.
علاوه بر تصویری که او از هیتلر به تصویر می کشد، حکایات روشنگرانه ای درباره نزدیک ترین همکاران هیتلر نیز وجود دارد. به عنوان مثال، او به یاد می آورد که رابطه بین مارتین بورمن و برادرش آلبرت (که در کارکنان شخصی هیتلر بود) آنقدر بد بود که آن دو فقط از طریق آجودان مربوطه با یکدیگر ارتباط برقرار می کردند - حتی اگر در یک اتاق بودند. همچنین زندگی شخصی عجیب و جنون والتر داره، وزیر رایش، روشن است.
شرودر ادعا می کند که از وحشت رژیم نازی چیزی نمی داند. هیچ چیزی از حس چشم‌انداز یا همان چیزی که در خاطرات منشی دیگر هیتلر، ترادل یونگ می‌یابیم، وجود ندارد - که به این نتیجه رسید که «باید می‌دانستیم». لحنی که در خاطرات شرودر وجود دارد، لحنی تلخ است. این بدون شک یکی از مهمترین منابع اولیه دوران پیش از جنگ و زمان جنگ است.
کریستا شرودر در مجموع دوازده سال منشی شخصی هیتلر بود. او تا زمان خودکشی او در آوریل 1945 به عنوان منشی او کار می کرد و در Wolfsschanze در نزدیکی Rastenburg زندگی می کرد. خاطرات او Er War Mein Chef اولین بار در سال 1985، یک سال پس از مرگ او در مونیخ در سن 76 سالگی منتشر شد.

کتاب خاطرات منشی شخصی هیتلر

کریستا شرودر
کریستا شرودر (Christa Schroeder) یکی از منشی‌های شخصی آدولف هیتلر، قبل و در جریان جنگ جهانی دوم بود.محل زندگی وی در این زمان بیشتر در آشیانه گرگ بود.وی پس از آن در ژانویه ۱۹۴۵ به فورربونکر فرستاده شد و تا آوریل ۱۹۴۵ در آنجا اقامت داشت.وی در می ۱۹۴۵ دستگیر و سه سال بعد آزاد شد.
نکوداشت های کتاب خاطرات منشی شخصی هیتلر
Intriguing, eye witness material…a fascinating insight into the dictator and his regime
مطالب جالب شاهدان عینی… بینشی جذاب از دیکتاتور و رژیم او
Military Illustrated

...an alternately adoring, clinical, fascinating and creepy take on one of history's most evil men
... برداشتی متناوب ستایش آمیز، بالینی، جذاب و ترسناک در مورد یکی از شرورترین مردان تاریخ.
New York Post

قسمت هایی از کتاب خاطرات منشی شخصی هیتلر (لذت متن)
مثل هر دختر جوانی دلم میخواست باواریا را ببینم. می گفتند خیلی متفاوت تر از مرکز آلمان است، جایی که در آنجا بزرگ شده و بیست و دو سال زندگی کرده بودم؛ بنابراین در بهار ۱۹۳۰ به مونیخ آمدم و دنبال کار کشتم. از قبل اطلاعی از وضعیت اقتصادی مونیخ نداشتم؛ بنابراین از تعداد اندک فرصتهای شغلی و نرخ پایین دستمزد خیلی تعجب کردم. برخی پیشنهادهای کاری را به امید یافتن کار بهتر رد کردم؛ اما خیلی زود شرایط بدتر و پس انداز کمی که داشتم تمام شد. از آنجایی که با میل خودم از منشی گری وکیل دادگستری ناگولد استعفا داده بودم که سکوی پرشی به باواریا بود، نتوانستم از مزایای بیکاری استفاده کنم.