کتاب فلسفه سینما

The Philosophy Of Film
(متون و نوشتارهای پایه)
کد کتاب : 79468
مترجم :
شابک : 978-6002537416
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 496
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب فلسفه سینما اثر توماس ای وارتنبرگ

کتاب «فلسفه سینما» اثری به ویرایش «توماس وارتنبرگ» و «آنجلا کارن» است که اولین بار در سال 2005 به چاپ رسید. این کتاب، مجموعه ای دستچین شده از متن های تأثیرگذار بر فلسفه فیلم است که طیفی گسترده از دیدگاه های فعلی را در خود جای داده، با این حال کتاب بیشتر به سوی «الگوی شناخت گرا» در تجربه و تحلیل فیلم که امروزه با سرعت در حال گسترش است، گرایش دارد. مطالب مقدماتی و آموزشی که ویراستاران در کتاب گنجانده اند، انسجامی هوشمندانه دارند و به شکل پیوسته مفید هستند. این کتاب به واسطه در کنار هم قرار دادن متن هایی مهم از فیلسوفان و نظریه پردازان برجسته در دنیای فیلم، برای تمام دانش پژوهان و علاقه مندان به فلسفه فیلم و به طور کلی دنیای سینما، فوق العاده آموزنده و روشنگرانه خواهد بود.

کتاب فلسفه سینما

توماس ای وارتنبرگ
توماس ای. وارتنبرگ، نویسنده ی آمریکایی است. او استاد فلسفه در کالج Mount Holyoke است و در زمینه های فلسفه ی سینما، فلسفه برای کودکان و فلسفه ی هنر فعالیت و پژوهش می کند.وارتنبرگ پژوهش های فلسفی خود را در نقاط مختلف دنیا به انجام می رساند و برگزارکننده ی سمینارهای فلسفی نیز هست.
نکوداشت های کتاب فلسفه سینما
With excellent sections on core topics.
با بخش هایی عالی درباره موضوعات اساسی.
Deborah Knight, Queen’s University at Kingston

An accessible and engaging overview of the discipline.
یک بررسی اجمالی قابل فهم و گیرا از این رشته.
Barnes & Noble

A thought-provoking, clear and helpful work.
اثری تفکربرانگیز، گویا و مفید.
PhilPapers

قسمت هایی از کتاب فلسفه سینما (لذت متن)
استفاده من از کلمه «فیلسوف فیلم» با معنایی گسترده همراه خواهد بود، و تمام افرادی را در بر خواهد گرفت که به موضوعات نظری درباره سینما علاقه مند هستند.

در اینجا زیرمجموعه ای از تئوری فیلم هست که همپوشانی قابل توجهی با فلسفه فیلم دارد، اگرچه اغلب افرادی که آن را به کار می گیرند، پندارهای فلسفی کاملا متفاوتی با فیلسوفان فیلم اهل انگلیس و آمریکا دارند.

برای حفظ تعادل، هر دوی این حوزه ها را زیر سرفصل «فلسفه فیلم» قرار می دهم، اگرچه تأکید اصلی من بر مشارکت های نظریه پردازان انگلیسی و آمریکایی است.