کتاب کتاب پژوهی

Ketab Pajoohi
پژوهش هایی در زمینه ی کتاب و نقد کتاب
کد کتاب : 81623
شابک : 978-6220604112
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 510
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب پژوهی اثر محمد اسفندیاری

در این کتاب‌پژوهی، دو بخش مهم به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته‌اند: «کتاب و نویسندگی» و «کتاب‌ها و نویسندگان». در بخش اول کتاب، به مسائلی متنوع در زمینه ادبیات و نویسندگی پرداخته شده است. این موارد شامل ادبیات ارتجالی و چگونگی پیشرفت از بیشترنویسی به بهترنویسی، حقوق و نقش خواننده در فرایند خلق کتاب، اهمیت یک کتاب استاندارد، ادبیات لافزنی و اثرات منفی آن بر کیفیت ادبیات، مسئله حشو قبیح و تأثیر آن در افت ارزش ادبی یک اثر، و مسائل دیگری از این دست هستند.

بخش دوم کتاب به نقد و معرفی چند کتاب مهم می‌پردازد. این کتب شامل عناوینی همچون "دانشنامه‌ی امام علی (ع)"، "دانشنامه‌ی امامت به گزارش اهل سنت"، "ترجمه‌ی الحیاه"، "دایره‌المعارف تشیّع"، "فرهنگ شاعران زبان پارسی" و "نهج‌البلاغه‌ی الثّانی" هستند. در این بخش، کتب مذکور نقد و بررسی شده و معرفی شده‌اند تا خوانندگان با آثار مهمی که در زمینه مذهب و ادبیات وجود دارند، آشنا شوند.

این کتاب‌پژوهی به تأکید بر اهمیت کتاب و نویسندگی در فرهنگ و ادب فارسی ارائه شده و به دنبال افزایش آگاهی و دانش خوانندگان در این زمینه می‌باشد.

کتاب کتاب پژوهی

محمد اسفندیاری
محمّد اسفندیاری (زاده ۱۳۳۸، تهران) اسلام‌پژوه، تاریخ‌نگار، کتابشناس و سرپرست دانشنامهٔ امامت (موسوعة الامامة فی نصوص اهل السنة) است. وی در تهران و قم به فراگیری علوم حوزوی پرداخت و از استادانی چون آیات یحیی نوری، جوادی آملی، استادی، گرامی قمی، وجدانی فخر و استاد حکیمی بهره برد. او عضو شورای عالی چندین نشریّه و نهاد و مشاور علمی برخی مؤسسه‌های علمی است. بعضی از کتابها و مقالاتش به عنوان آثار برگزیدهٔ کشوری، از جمله کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، انتخاب شده‌است.وی در سال ۱۳۷۶...
قسمت هایی از کتاب پژوهی (لذت متن)
چه بسیار نویسندگانی که متهم به این جنایت هستند. اگر روزی پلیس فرهنگی ایجاد شود که صد البته نباید ایجاد شود نویسندگانی بسیار به این جرم دستگیر میشوند. اینکه پلیس فرهنگی را بد می شمارم، از آن روست که نقش وی را باید منتقدان و مجله های نقد کتاب عهده دار شوند. البته این نویسندگان و آثارشان که بسیار در بسیارند، به نقد نمی ارزند و اینها هم راست میگویند اما ن این میشود که در این حیص بیص آنان که جان به در می برند، همان مجرمان هستند؛ آن هم ها چنین نمی کنند و می که به نام است و آن هم جنایت به فرهنگ