کتاب صداهایی برای ننوشتن آواهایی برای نوشتن

Voices for non-writing sounds for writing
کد کتاب : 18437
شابک : 978-9643745486
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 164
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب صداهایی برای ننوشتن آواهایی برای نوشتن اثر فریدون اکبری شلدره

کتاب صداهایی برای ننوشتن آواهایی برای نوشتن اثری خوش تدوین و خوش خوان به قلم فریدون اکبری شلدره، یکی از راهبردی ترین و کاربردی ترین کتاب های آموزش نوشتن محسوب می شود که دست نویسندگان جوان را به منشأ هوش یعنی هنر نویسندگی یا نویسندگی هنری که پایه ی آن بر روشن و روان نوشتن استوار است، می رساند.
این اثر با همه ی روشنی و روشنگری که دارد، بیشتر به کار آموزگاران، دبیران و حتی مدرسان دانشگاه می آید؛ زیرا سطح علمی، پژوهشی و آموزشی آن بالاست.
بعضی نویسندگان نوقلم، فکر می کنند که ساده نگاری، همان ساده انگاری است که درست نیست. اگر ما روشن بیندیشیم، روشن هم می نویسیم. در قرن چهارم و پنجم هجری، نویسندگان ما ساده و زودیاب می نوشتند، ولی از قرن ششم و هفتم به بعد، هنر نویسندگی را در بغرنج نویسی و کاربرد افراطی آرایه های ادبی، جست وجو می کردند. سعدی چه در «گلستان»، چه در مجالس، یک استثنای منحصر به فرد است.

بی شک خواندن این اثر برای نویسندگان نوپا، به ویژه آنها که می خواهند اولین اثر ادبی خود را خلق کنند. راهنمای بسیار ارزنده ای است.

کتاب صداهایی برای ننوشتن آواهایی برای نوشتن

دسته بندی های کتاب صداهایی برای ننوشتن آواهایی برای نوشتن
قسمت هایی از کتاب صداهایی برای ننوشتن آواهایی برای نوشتن (لذت متن)
اگر زبان پژوهان بر این باورند که زبان، پدیده ای زنده و زایاست، پس بی راه نخواهد بود اگر ما نیز بر این باور باشیم که هر یک از عناصر سازه ای و اندامگانی زبان نیز، همچون واژگان، بوی و خوی و رنگ و رویی داشته باشند. واژگان برای خود "آن" و "جان" و رسم و نشانی دارند، برخی طرب ناک و آتش انگیزند و برخی بوی ناک و شرخیز.

به همین روی، آن چه در زنگ نوشتن در مدارس باید رخ دهد؛ آموزش، تقویت و پرورش توانایی خوب دیدن، خوب گوش دادن، خوب بوی بردن، خوب حس کردن، درست اندیشیدن، فکر را در چهارچوب و قفس واژگان و عبارت زبان در کشیدن، تبدیل گفتار به نوشتار و سرانجام تولید نوشته ی به هنجار است. به بیان دیگر، راه رسیدن به مهارت خوب نوشتن، سه شاخه و نه گام دارد. این شاخه ها و گام ها، نردبان بیست و هفت سطحی را پیش روی فراگیران و آموزش دهندگان پدیدار می سازد. پس از پیمودن این نردبان، فربه سازی ذهن و زبان، تربیت چشم، گوش، حس و هوش در ایجاد توانایی و مهارت نویسندگی بسیار کارا و اثرگذار هستند.