کتاب گم شده در شهربازی

Lost in the Funhouse
  • 15 % تخفیف
    60,000 | 51,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نیماژ نیماژ
    نویسنده:
کد کتاب : 82677
مترجم :
شابک : ‭978-6003675797‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 148
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1969
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

برنده فینالیست جایزه ملی کتاب سال 1969

معرفی کتاب گم شده در شهربازی اثر جان بارت

مولف کتاب «گمشده در شهربازی» به عنوان یکی از به نام ترین اساتید ادبیات انگلیسی زبان، گونه ای بدیع و متمایز از فراروایت در ادبیات پست مدرن معاصر را رقم زده است. به طور خلاصه کتاب با روایتگری شخصیت اصلی از پیشاتولد آغاز می شود تا گم شدن او در شهر بازی، که با خانواده برای دیدن آن رفته اند، ادامه می یابد. از این پس روایت همچون جریانی کف آلود بر دریایی، به تعبیر خود مولف، "میگون" در میانه امواج اوهام و خیالات بالا و پایین میرود. در این کتاب مولف با بهره بردن از اساطیر و استفاده از استعارات و ایهام های بدیع دست به خلق روایت هایی زیبا در روایت خویش می زند و خواننده را نیز با خود به هر سو می کشاند. مخاطب این کتاب خواننده ای مسئول است که با روایت همذات پنداری کند، کسی که تنها با خط یک روایت خطی پیش نرود و هر زمان آماده شیرجه رفتن و بالا آمدن در جریانهای روایی متلاطم همزمان، متقاطع و متنافر از خط روایت باشد.

کتاب گم شده در شهربازی

جان بارت
جان بارت (John Barth؛ زادهٔ ۲۷ مهٔ ۱۹۳۰) نویسنده، و رمان‌نویس اهل ایالات متحده آمریکا است. وی که آثارش در گونه پسانوگرایی و فراداستان طبقه‌بندی می‌شود، برنده جوایزی همچون جایزه کتاب ملی و جایزه پن/ مالامود شده است.
قسمت هایی از کتاب گم شده در شهربازی (لذت متن)
… پگی رابینسون هم گرچه به کل از چشم دل او نرفته بود، مغلوب تصویری بزرگ تر شده بود؛ تصویر بطری اسرارآمیزی که مرموز و با شکوه از دریا رسیده و حالا اینجا رو به غرب افتاده بود، رو به غرب؛ جایی که امواج از دورست شرقی حرکت می کردند. پس این بطری پیغام با عبور از آن سوی قاره آمده بود، با جریان های آب ناشناخته همسو شده، کنار ماهی هایی که هنوز نامی بر آن ها نگذاشته بودند شنا کرده و زمان بسیاری را زیر ستاره های غریب بالا و پایین رفته بود. سپس از اقیانوس جدا شده و با عبور از تنگه، از کنار قوطی سیاه و راهبه ی سرخ، را خود را آرام آرام به سوی آمبروز باز کرده بود.