کتاب آدم ها و خفاش ها

Of men and bats!
سرمایه داری در عصر کرونا
کد کتاب : 82839
مترجم :
شابک : 978-6226629195
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 339
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب آدم ها و خفاش ها اثر جورجو آگامبن

«آدم‌ها و خفاش‌ها؛ سرمایه‌داری در عصر کرونا» همان‌طور که از عنوان آن برمی‌آید، همه‌گیری ویروس کرونا را با نگاهی انتقادی به جریان سرمایه‌داری مورد واکاوی قرار داده است. محمد قراگوزلو ترجمه و تالیف این اثر را بر عهده داشته، او بخشی از کتاب را به ترجمه مقالاتی از اندیشمندان گوناگون اختصاص داده و در بخش دیگر به بیان اندیشه‌های خود متناسب با این مطالب پرداخته است. همچنین علاوه بر این مقالات، دو یادداشت مصاحبه نیز در کتاب آورده شده است، مطلبی کوتاه از بهنام منصوری (متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب) و مصاحبه‌ای از پرفسور مایک دیویس به عنوان مرجعی معتبر در زمینه تحقیقات آنفولانزای خوکی، زیست‌بوم و زاغه‌نشینی. علاوه براین نویسنده به ترجمه یادداشتی کوتاه از میخایل گورباچف هم دست زده تا همان‌طور که خود اشاره می‌کند، نگاه راهبردی بازمانده دیپلمات‌های سوسیال دموکرات اتحاد جماهیر شوری سابق نسبت به همه‌گیری را نیز مکتوم نگذارد.

کتاب آدم ها و خفاش ها

جورجو آگامبن
جورجو آگامبن (Giorgio Agamben; زاده ۱۹۴۲ در رم)؛ فیلسوف و نویسنده معاصر ایتالیایی است. مهم‌ترین آثار جورجو آگامبن اجتماع آینده، هومو ساکر، کودکی و تاریخ، زبان و مرگ، وسایل بی‌هدف، پایان شعر، امر گشوده: انسان و حیوان و وضعیت استثنایی است.
قسمت هایی از کتاب آدم ها و خفاش ها (لذت متن)
عالم گیری کویید 19 چنان حیرت انگیز بود که نویسنده با وجود بیماری ناگزیر در مقابل پاسخ پرسش های متعددی قرار گرفت. این پرسش ها زمانی جدی تر شد که به ویژه و مثلا سلسه مباحث اسلاوی ژیژک و جورجو آگامین یکی پس از دیگری بیرون آمد. به همین اعتبار چهار مطلب بخش دوم در پاسخ به ملاحظات، پرسش ها و نکات مورد نظر دوستان نازنین ام نوشته شده. در متن سه مقاله انتقادی مبانی سست و ضعیف مابه ازای سیاسی نظریه پردازی های ایشان را نشان داده ام.