کتاب برهنگی ها

Nudities
کد کتاب : 15519
مترجم : ماهرخ آخوند
شابک : 978-6226359092
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 174
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

برنده جایزه فرهنگی مدیترانه سال 2009

معرفی کتاب برهنگی ها اثر جورجو آگامبن

ده مقاله استادانه گردآوری شده در اینجا، که طیف وسیعی از موضوعات را در بر می گیرد، ممکن است در ابتدا بی ارتباط با یکدیگر به نظر برسند. در حقیقت، آخرین کتاب جورجیو آگامبن موزاییکی از مبرم ترین دغدغه های اوست. پس از خواندن آن از جلد تا جلد، یک قدم به عقب بردارید و دنیایی از قرابت های پنهانی بین فصل ها به آرامی مورد توجه قرار می گیرد. یک قدم دیگر به عقب بردارید، و این قطعه ضروری دیگری از فلسفه ظریفی می شود که آگامبن با صبر و حوصله در طی چهار دهه تحقیق پایدار ساخته است.
اگر برهنگی پنهانی یا عدم وجود همه حجاب ها باشد، برهنگی مجموعه ای از روزنه های حقیقت است. ریسمان راهنمایی این مجموعه - که کار رستگاری پیامبر، اجساد با شکوه رستاخیز، جشن سبت و شبح هایی که در خیابان های ونیز پرسه می زنند - در هم تنیده است، عدم کارکرد یا توقف کار است. این اصطلاح نباید به عنوان تنبلی یا اینرسی درک شود، بلکه باید به عنوان پارادایم کنش انسانی در سیاست آینده درک شود. برهنگی‌ها، خود نتیجه‌ی بی‌عملی بودن، جابه‌جایی میان فلسفه و شعر، فرهیختگی فلسفی و انحراف غیرمنتظره، رساله‌های متافیزیکی و نقد زندگی مدرن است. و خواه موضوع مورد بحث هویت شخصی باشد یا دستگاه بیومتریک، تهمت‌زن یا نقشه‌بر زمین، کافکا یا کلایست، هر صفحه اثری از یکی از زیرک‌ترین فیلسوفان زمان ما دارد.

کتاب برهنگی ها

جورجو آگامبن
جورجو آگامبن (Giorgio Agamben; زاده ۱۹۴۲ در رم)؛ فیلسوف و نویسنده معاصر ایتالیایی است. مهم‌ترین آثار جورجو آگامبن اجتماع آینده، هومو ساکر، کودکی و تاریخ، زبان و مرگ، وسایل بی‌هدف، پایان شعر، امر گشوده: انسان و حیوان و وضعیت استثنایی است.