کتاب متفکران بزرگ زیبایی شناسی

Aesthetics: The Key Thinkers
کد کتاب : 34319
مترجم :


شابک : 978-6009887156
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 303
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب متفکران بزرگ زیبایی شناسی اثر الساندرو جوانلی

کتاب متفکران بزرگ زیبایی شناسی مروری تاریخی جامعی از حوزه ی زیبایی شناسی به مخاطبانش ارائه می دهد. هجده مقاله ی خاص و ویژه، مشارکت فیلسوفانی را که این موضوع را پوشش داده و شکل داده اند، از خاستگاه آن در کار یونانیان باستان تا تحولات معاصر آن در قرن بیست و یکم، معرفی و بررسی می کنند.
این کتاب تاریخ زیبایی‌شناسی را بازسازی می‌کند و به وضوح مهم‌ترین تلاش‌ها برای پرداختن به موضوعات مهمی مانند ماهیت قضاوت زیبایی‌شناختی، جایگاه هنر و جایگاه هنرها در جامعه را نشان می‌دهد. کتاب متفکران بزرگ زیبایی شناسی کتابی ایده آل برای دانشجویان مقطع کارشناسی است، این پایه های لازم را برای درک کامل و جامع از این موضوع جذاب یعنی زیباشناسی را برای دانشجویان ایجاد می کند.
کتاب متفکران بزرگ زیبایی شناسی از 9 فصل تشکیل شده است. هر فصل این کتاب به یکی از نظریه پردازان اختصاص دارد و هر فصل نیز توسط نویسندگان گوناگون نوشته شده است. این کتاب همچنین شامل مقدمه ای است که الساندور جوانلی آن را نگاشته است. این کتاب نظریه پردازانی چون افلاطون، ارسطو، دیوید هیوم، ایمانوئل کانت، گئورگ فردریش هگل، آرتور شوپنهاور، فردریش نیچه، بتدتو کروچه، رابین.جی. کالینگوود، راجر فرای و کلایوبل را پوشش داده است. همچنین فصلی جداگانه به بررسی زیبایی شناسی در قرون وسطی اختصاص داده شده است.
ترجمه ی مقاله های این کتاب به عهده ی مترجمان گوناگونی بوده است که از جمله ی آنها می توان به امیر مازیار و صالح نجفی اشاره کرد. انتشارات لگا کتاب متفکران بزرگ زیبایی شناسی را ترجمه کرده است.

کتاب متفکران بزرگ زیبایی شناسی

الساندرو جوانلی
الساندرو جوانلی در فلورانس ایتالیا متولد شده است. او در دانشگاه فلورانس ، دانشگاه لندن و دانشگاه مریلند کالج پارک ، فلسفه خوانده است و در زیبایی شناسی و فلسفه هنر تخصص دارد. از جمله علاقه هایش به فلسفه ادبیات و فلسفه هنرهای تجسمی است ، همچنین بررسی نقاط مشترکی بین ارزش هنری و ارزش های دیگر ، در مورد ماهیت تصویرگری و درگیر شدن تخیل با روایت ها از فعالیت های او به شمار میرود.
دسته بندی های کتاب متفکران بزرگ زیبایی شناسی
نکوداشت های کتاب متفکران بزرگ زیبایی شناسی
These accessible essays provide a comprehensive historical overview of philosophical aesthetics.
این مقالات قابل فهم، مروری تاریخی جامعی از زیبایی شناسی فلسفی ارائه می دهند.
Professor Stephen Davies

There are now many guides to philosophical aesthetics on the market, but this one stands out in a number of respects.
در حال حاضر راهنماهای زیادی برای زیبایی شناسی فلسفی در بازار وجود دارد، اما این کتاب از جهات متعددی از دیگر کتاب ها برجسته تر است.
Jerrold Levinson

قسمت هایی از کتاب متفکران بزرگ زیبایی شناسی (لذت متن)
مشهورترین نقل درباره برخورد افلاطون با هنرها این است که او معتقد بود باید یک شکل خاص از هنر یعنی شعر را در جمهوری [آرمانی] قدغن کرد. مدعای دیگری که بسیاری به او نسبت می دهند این است که هنر اساس بازنمایی است. چه بسا کسانی که تاریخ زیبایی شناسی را مرور می کنند در مورد افلاطون به همین قدر بسنده می کنند. بنابراین در همین ابتدا باید میزها را جمع کنیم و این فرض ها را کنار بگذاریم. افلاطون به هیچ یک از این دو امری که مایه بیشترین شهرتش بوده است معتقد نبود. اولا،او به هیچ وجه هرگونه فعالیت شعری را قدغن نکرد. بله، افلاطون چند انتقاد مهم برشعرو شاعری وارد کرد که آدم ها هنوز که هنوز است با آنها کلنجار می روند، و بسیاری از کارکردهایی را که در آن زمانه او به شعر نسبت می دادند از شعر سلب کرد، کارکردهایی که هنرهای مبتنی بر بازنمایی هنوز که هنوز است برای ما دارند.