کتاب رویدادهای شهر سنگی

Chronicle in Stone
کد کتاب : 83234
مترجم :
شابک : 978-6229582107
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 271
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1971
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

نامزد جایزه گرینزین کاوور سال 1992

معرفی کتاب رویدادهای شهر سنگی اثر اسماعیل کاداره

کتاب «رویدادهای شهر سنگی» داستانی است از اسماعیل کاداره، نویسنده ی آلبانیایی که به شهرت جهانی دست یافته است. یکی از داستان های او، با نام سردار سپاه مرده به بیش از پانزده زبان ترجمه شده است. کاداره ، در رویدادهای شهر سنگی ، رویدادها و یادمان های دوران کودکی و نوجوانیش را ، در پیکره ای داستانی، به شیوه ای دلنشین و شاعرانه، به نگارش در آورده است. دکتر کزازی ، با برگردان این داستان، این نویسنده ی نامدار آلبانیایی را به جامعه ی فرهنگی ایران شناسانیده است. این کتاب را نشر مرکز، در سال 1370، به چاپ رسانده است.
«رویدادهای شهر سنگی» یکی از کتاب‌های سال‌های نخست نویسندگی کاداره است و به خاطرات یک پسربچه در حال رشد در شهر سنگی «جیروکاستار» در آلبانی می‌پردازد. اسماعیل کاداره متولد ۱۹۳۶ و از نویسندگان مشهور و جهانی آلبانی است. این شاعر و روزنامه‌نگار که تا مدت‌ها انتشار کتاب‌‌هایش در آلبانی ممنوع بود اما در دوران حکومت انور خوجه برخی از اثار وی به چاپ رسیدند. وی مورد تایید حکومت کمونیستی آلبانی بود اما اظهارات وی در سال‌های آخر حکومت انور خوجه و متوقف کردن انتشار برخی از آثار وی موجب شد تا وی به فرانسه مهاجرت کند.

کتاب رویدادهای شهر سنگی

اسماعیل کاداره
اسماعیل کاداره، زاده ی 28 ژانویه ی 1936، نمایش نامه نویس، مقاله نویس، شاعر و رمان نویس آلبانیایی است.او تحصیلات ابتدایی را در شهر جیروکاستر گذراند و در دانشکده ی تاریخ و زبان شناسی دانشگاه تیرانا، به تحصیل در رشته ی زبان و ادبیات پرداخت. کاداره سپس به روسیه رفت و همزمان با خواندن ادبیات در مسکو، مجموعه اشعارش را به روسی منتشر کرد و اولین رمانش را نیز در همین زمان نوشت.کاداره در سال 1990 به خاطر صحبت علیه حکومت، پناهندگی سیاسی از کشور فرانسه دریافت کرد. در خلال دهه های 1990 و 2000، بارها از کا...