کتاب خانم گرترود بل در خاورمیانه

The Arab War
(زنان در قدرت)
کد کتاب : 84440
مترجم :
شابک : 978-6004681070
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب خانم گرترود بل در خاورمیانه اثر گرترود بل

گرترود بل برای هر سنی زن قابل توجهی بود، اما دستاوردهای او در اداره استعمار بریتانیا در طول جنگ جهانی اول و در عراق پس از جنگ واقعا خارق‌العاده بود. او اگر نگوییم مادر دولت مدرن عراق، یک معمار برجسته بود.
جنگ اعراب شامل پیام هایی است که او در سال 1917 برای بولتن عرب نوشت، خلاصه ای از اطلاعات داخلی که توسط دفتر عرب که آژانس متفقین هماهنگ کننده شورش عرب علیه ترکان عثمانی بود، چاپ شده بود.
این نشان دهنده قدرت مشاهدات و توانایی او در بیان زیبای نتیجه گیری های خود در مورد پیچیدگی روابط بین قبایل و شهرهای بسیاری از بین النهرین است. به قول او: « عاقلانه خواهیم بود که از هرگونه آزمایشی که می‌خواهد آن‌ها (قبایل عراق) را به سمت موسسات بسیار تخصصی سوق دهد، پرهیز کنیم - سیاستی که می‌تواند خود را فقط برای کسانی تحسین کند که هرگز از کلماتی که هیچ دلالتی ندارند خسته نمی‌شوند.»
اگرچه این مقالات 95 سال پیش نوشته شده‌اند، اما حاوی مقدار زیادی حکمت در مورد سرزمین‌های عثمانی سابق است که به همان اندازه که در آن زمان بود، اکنون نیز مرتبط است.

کتاب خانم گرترود بل در خاورمیانه

گرترود بل
گرترود بل، با نام کامل (Gertrude Margaret Lowthian Bell)، معروف به «مادر عراق»، زاده ۱۴ ژوئیه ۱۸۶۸، در کانتی دورهام انگلستان، درگذشته ۱۲ ژوئیه ۱۹۲۶ در بغداد، مشاور سیاسی، کوه‌نورد، جهانگرد، کاوشگر در رشته‌های تاریخ و باستان‌شناسی بود ولی در عین حال از زبده‌ترین و کارآمدترین مأموران «سازمان اطلاعات و امنیت خارجی بریتانیا» (SIS) در زمان خود، به ویژه در دوران جنگ جهانی اول محسوب می‌شد. بل در سال ۱۹۱۷ بخاطر خدمات بزرگی که در راه میهن خود انجام داده...