کتاب دانشنامه اقتصادی

Daneshname
کد کتاب : 86980
شابک : 978-6008124931
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 391
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب دانشنامه اقتصادی اثر سید محمد دیلمی

نزدیک به چهار دهه پژوهش در 18 کشور جهان، این نکته اساسی را برایم آشکار کرد که تمام اندیشه ها و حرکت های جهان به سوی نقطه ای به نام تعادل در حرکت اند و هر اندیشه ای به سمت یا حاصل تعادل نباشد، نادرست و ناپایدار می باشد. براین اساس، بشریت در گمراهی عمیق است، چرا که رفاه را به جای تعادل قرار داده و همه چیز را با معیار رفاه اندازه گیری می کند. درحالیکه رفاه، نیاز بشر است و تعادل درست، انسان ها را به آن سو هدایت می کند.

هدف از تدوین این دانشنامه، کمک به افراد جامعه، به ویژه جوانان، برای قرارگیری در مسیر تعادل، شک به باورها در حد توان و اثبات مجدد آن هاست. به بیان دیگر، باورداشت ها را روی کاغذ آورده، آن ها را به چالش کشیده و دگرباره برای خود اثبات کنیم.

دانشنامه پیش رو نیز، نگاهی دوباره به برخی باورها، سنجش تفاوت آن ها با تعادل و هدایتشان به این سمت دارد. کتاب های نگاشته شده در این زمینه، اغلب توسط افرادی که کار نکرده اند، برای انسان هایی که قرار نیست کاری انجام دهند، نوشته شده است حال آنکه این کتاب، توسط فردی که کار انجام داده است، برای افرادی که قرار است کاری انجام دهند و حرکت کنند، نوشته شده. ما براین باوریم که باورهای غلط امروزه جامعه باید از بین برود. جوانان و خانواده هایشان باید بدانند راه رسیدن به سعادت و خوشبختی، تنها دانش آکادمیک، استعداد یا سرمایه نیست. مقایسه ی آمار بیکاری دیپلمه ها (4 درصد)، (و بیکاران لیسانسه 30 درصد) نشان دهنده ی چیست؟!

چرا با وجود اینکه پس از انقلاب اسلامی، میزان مردان تحصیل کرده 10 و زنان تحصیل کرده 23 برابر افزایش یافته، اما نه تنها بازار کار افزایش نیافته، بلکه در بسیاری از موارد، کاهش شغل، سبب ایجاد فساد در جامعه ای شده که نام اسلام را در پسوند خود یدک می کشد!؟

می توان نتیجه گرفت متقاضیان ورود به دانشگاه، باید علاوه بر انتخاب هدف مناسب، اجرای آن را نیز تا حدی آموخته باشند. درواقع به نوجوانان مشغول به تحصیل در دبیرستان، توصیه می شود که برای خود یک مرحله امکان سنجی به وجود آورند و با مراجعه به لیست ابتدایی فصل اول این دانشنامه، شغلی را که شرایط اجرایی کردن آن را دارید، انتخاب کرده و با برنامه ریزی پیشنهاد شده، اجرا نمایید.

کتاب دانشنامه اقتصادی

سید محمد دیلمی
سید محمد دیلمی متولد 1330 ، نویسنده ، مخترع و موسس شرکت TMC است.