کتاب قطار باز: ماجرای یک خط

train lover
کد کتاب : 8904
شابک : 9786002298782
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 275
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب قطار باز: ماجرای یک خط اثر احسان نوروزی

این کتاب روایتی است از یک رویا و علاقه و خواسته ای عجیب و به عقیده ی عده ی بسیاری نامعقول، سفری به دل تاریخی و گریزی به اسناد و مدارک گذشتگان درباره ی تاسیس راه آهن و خاطرات و مشاهدات مسافرین ریلی امروزی. نوشتاری که از علاقه ی بی حد نویسنده به قطار، واگن ها و لوکوموتیو نشات گرفته و چشم اندازی وسیع به روی این خط ریلی می گشاید.

کتاب قطار باز: ماجرای یک خط

احسان نوروزی
احسان نوروزی در سال 1358 در تهران متولد شد. نوروزی دانش‎آموخته رشته ادبیات نمایشی است. او علاوه بر ترجمه چندین اثر، نویسنده رمان نیز است.
قسمت هایی از کتاب قطار باز: ماجرای یک خط (لذت متن)
روزگاری در همین ایستگاه اهواز، پدر هجده ساله ام سوار قطار درجه دو شده بود تا برای اولین بار به تهران بیاید و درس بخواند و ازدواج کند. شاید این اولین نقشی بوده که قطار در زندگی ام ایفا کرده است. حالا قریب چهل سال بعد پسرش با قطار درجه دویی که احتمالا بی شباهت به قطار پدر نیست، بازگشته بود تا سر از کار زندگی اش در آورد. برخلاف اغلب قطارهای مسیرهای طولانی که همگی واگن هایی مجهز به تخت خواب هستند، مسیر جنوب هنوز هم واگن هایی بدون تخت خواب دارد که سفر هفده ساعته را مشقت آمیز می کند. واگن تنگ شش نفره که حتا پریز برق هم نداشت، فقط امکان می داد که نشیمن گاه صندلی را کمی جلوتر بکشی و فاصله میان صندلی های رو به رو آن قدر کم شود که جایی برای قرار دادن پاها نداشته باشی مگر روی صندلی مقابل و درست بیخ بینی همسفرت.