کتاب تئوری نفهم ها

A Theory of Jerks and Other Philosophical Misadventures
و دیگر رویدادهای فلسفی ناگوار
کد کتاب : 95600
مترجم :
شابک : 978-6003677982
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 420
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب تئوری نفهم ها اثر اریک شویتزگبل

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا برخی از افراد تندخو هستند؟ آیا یک ربات شایان ستایش است؟ در واقع این کتاب آمده است تا زوایای مختلف زندگی مدرن را در بستر طرح سوالاتی چالش برانگیز برای شما افشا کند. در این کتاب جذاب، سرگرم کننده و روشنگر، اریک شویتزگبل چشم فیلسوف را به این سوالات و سوالات مخاطره آمیز دیگر معطوف می کند. شویتزگبل در مجموعه‌ای از قطعات کوتاه و قابل دسترس که طیفی از موضوعات فلسفی را پوشش می‌دهد، برداشت‌های دقیقی از موضوعات کوچک (آگاهی حلزون‌های باغ) و بزرگ (زمان، مکان و علت) را ارائه می‌کند.

یک موضوع مشترک ممکن است لبه ناهموار عقل انسانی باشد، جایی که تامل اخلاقی یا فلسفی شروع به چرخش علیه خود می کند و در میان تردیدها و نتیجه گیری های نامحتمل گم می شود. تاریخ فلسفه وقتی می بینیم که متفکران قبلی، علیرغم مهارت های فکری و اعتماد به نفسشان، چقدر در اشتباه بوده اند، عذاب آور است.
شویتزگبل این قطعات را از میان بیش از هزار قطعه ای که از سال 2006 در نشریات مختلف و در وبلاگ محبوب خود، منتشر شده است، انتخاب کرده و آنها را برای این کتاب اصلاح و به روز کرده است. فلسفه هرگز اینقدر سرگرم کننده نبوده است.

کتاب تئوری نفهم ها

اریک شویتزگبل
اریک شویتزگبل فیلسوف آمریکایی و استاد فلسفه در دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید است. علایق اصلی او شامل ارتباط بین روانشناسی تجربی و فلسفه ذهن و ماهیت باور است. او دکترای خود را از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی زیر نظر الیزابت ای. لوید، آلیسون گوپنیک و جان سرل دریافت کرد.
قسمت هایی از کتاب تئوری نفهم ها (لذت متن)
نه شور و شوق و نه سرگرمی های مشترک و لذت درکنارهم بودن نمی توانند زمینه ساز اعتماد زناشویی باشند. هردو طرف باید این قدر بالغ باشند که ارزش های بنیادی زندگی شان ثابت باشد. باید این قدر عاری از خودخواهی باشند که همه چیز را( به جز ارزش های دائمی و مشترک) برای تعامل و توافق دوطرفه روی میز بگذارند و باید جلوی تمایلاتشان را برای داشتن راز و اهداف خوخواهانه بگیرند.