کتاب آینده هگل

The future of Hegel
پلاستیسیته،زمانمندی و دیالکتیک
کد کتاب : 96838
مترجم :
سعید تقوایی ابریشمی
شابک : 978-6220604709
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 396
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب آینده هگل اثر کاترین مالابو

این کتاب یکی از مهم‌ترین کتاب‌های اخیر درباره هگل است، فیلسوفی که تأثیر بسزایی در شکل‌گیری فلسفه قاره‌ای داشته است. این کتاب که برای اولین بار در اینجا به زبان انگلیسی منتشر می شود، شامل یک مقدمه اساسی از ژاک دریدا است که در آن مضامین و نتایج کتاب مالابو را بررسی می کند.
آینده هگل: انعطاف پذیری، موقتی بودن و دیالکتیک، مفاهیم غنی و پیچیده هگل از زمان و زمانمندی را به فلسفه معاصر باز می گرداند. مفهوم او از زمان را بررسی می کند و آن را به موضوعات همیشگی در فلسفه مانند جوهر، تصادف و هویت موضوع مرتبط می کند. کاترین مالابو نیز روایت خود از زمانمندی هگلی را با تفسیری که هایدگر در هستی و زمان ارائه می‌کند، در تضاد قرار می‌دهد و استدلال می‌کند که این مفهوم «پلاستیسیته» است که نظریه موقتی هگل را به بهترین شکل توصیف می‌کند. آینده نه صرفا به عنوان یک لحظه در زمان، بلکه به عنوان چیزی انعطاف پذیر و دائما در معرض تغییر از طریق تفسیر ما درک می شود.
این کتاب همچنین دغدغه هگل را با تاریخ اندیشه یونانی و مسیحیت توسعه می دهد و نقش الهیات را در اندیشه او بررسی می کند. کتابی ضروری برای علاقه مندان به هگل و فلسفه قاره ای معاصر، آینده هگل برای علاقه مندان به ایده های هایدگر و دریدا نیز جذاب است.

کتاب آینده هگل

کاترین مالابو
کاترین مالابو یک زبان‌شناس، و فیلسوف اهل فرانسه متولد 1959 است. او یکی از استادان دانشگاه کینگستون در لندن است. در فلسفه مالابو مفهوم "انعطاف پذیری" مهم است، که وی بخشی از آن از کارهای گئورگ ویلهلم فردریش هگل و از علم پزشکی ناشی می شود، به عنوان مثال از کار بر روی سلول های بنیادی و از مفهوم نوروپلاستیک.