کتاب زنان جاسوس 2

Zanane Jasoos 2
معرفی زنان جاسوس در دوره جنگ های ناپلئونی،جنگ داخلی آمریکا،جنگ جهانی اول و دوم و…
کد کتاب : 97239
شابک : 978-6222435677
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 460
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب زنان جاسوس 2 اثر حمید عشقی

کتاب « زنان جاسوس 2» "معرفی زنان جاسوس در دوره جنگ های ناپلئونی،جنگ داخلی آمریکا،جنگ جهانی اول و دوم و… " نوشته « حمید عشقی» توسط نشر آرمان رشد ‫منتشر شده است.
با آغاز جنگ داخلی آمریکا، زنان به یکی از اساسی ترین ماموران شبکه جاسوسی تبدیل شدند و توانایی خود را در این زمینه ثابت کردند. زنان برای مقاصد اطلاعاتی شروع به جاسوسی کردند و گسترده ترین شبکه های جاسوسی زنان شکل گرفت. در این کتاب تلاش شده تا تعدادی از مشهورترین زنان جاسوس جهان معرفی شود. کتاب پیش رو به معرفی 200 نفر از زنان جاسوس در دوره جنگ های ناپلئونی، جنک داخلی آمریکا و… می پردازد که با هدف معرفی و نقش زنان جاسوس در تحولات منطقه ای، جهانی، پیروزی و شکست ها طراحی شده است. این مجموعه با ارائه شرح مختصری از فعالیت ها و تصاویر این زنان در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

کتاب زنان جاسوس 2

حمید عشقی
حمید عشقی متولد ۱۳۵۱٫ از کودکی علاقه زیادی به خوندن داشت و اولین کتابی که خوانده تن تن و هفت گوی بلورین بود. اساسا کمک استریپ‌های تن تن یکی از نوستالژی‌های وی است. کتابهای ژول ورن و الکساند دوما و کتابهای ادبیات کلاسیک رو خیلی دوست دارد. همیشه مینوشت اما کار حرفه ای نوشتن رو بعد از ابتلا به بیماری سرطان شروع کرد. همیشه آدم شوخی بود و این مسئله بیشتر اوقات تو ارتباطات او باعث ایجاد سوتفاهم می شد. شاید عجیب باشد که اعتقاد دارد شرکت در کلاس‌های نویسندگی کسی رو نویسنده نمیکند. نویس...
قسمت هایی از کتاب زنان جاسوس 2 (لذت متن)
سوزان اسپاک در حدود سال ۱۹۰۵ در بلژیک به دنیا آمد. پدرش کارمند بانک بود. او با کلود اسپاک نمایشنامه نویس مشهور بلژیکی ازدواج کرد و به اتفاق همسر و دو فرزندش به پاریس که مرکز اجتماعی مهمی در اروپا بود، مهاجرت کرد و به یک زندگی پرتجمل و لوکس پرداخت. در پاریس همسرش با یک نقاش بلژیکی به نام رنه ماگریت آشنا شد و این نقاش بلژیکی در سال ۱۹۳۶ یک تصویر از سوزان را نقاشی و به همسرش تقدیم کرد. با شروع جنگ جهانی دوم و اشغال پاریس زندگی این زوج دچار تغییر شد. در این زمان سوزان اسپاک که از سیاست های سرکوب گرایانه و درنده خویی و نژادپرستی نازی ها عصبانی بود، به نهضت مقاومت ملی پیوست و به آنان پیشنهاد کمک کرد و در میان شک و دودلی تعدادی از اعضای نهضت مقاومت پذیرفته شد که اعتقاد داشتند او یک زن نازپرورده و از طبقات بالاست و در شرایط سخت نمی تواند پایداری نشان دهد. در ابتدای ورودش به نهضت مقاومت ملی فرانسه کارهای سطح پایینی مانند تایپ و توزیع شب نامه و خرید ملزومات را بر عهده او گذاشتند. زمانی که روند رو به افزایش تعداد یهودیانی که در جستجوی کمک بودند افزایش یافت، سوزان تمام شهر پاریس را برای یافتن بیمارستانی که مایل به کمک به یهودیان جهت ارائه کمک های پزشکی و مخفی کردن آنان باشد، زیر پا گذاشت. او که فردی از موقعیت اجتماعی طبقه بالای فرانسه بود از این امتیاز خود استفاده کرد و به دیدار وکلا و قضات و کشیشان و ستاره های سینما و مسئولان کشوری رفت و آنان را به حمایت و کمک تشویق کرد.