کتاب درباره ی خوب بودن

On being nice
کد کتاب : 14699
مترجم : عطا هشمتی
شابک : 978-6008957072
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 108
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 14
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

در باب نیک بودن
On being nice
  • 10 % تخفیف
    60,000 | 54,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نگر نگر
    نویسنده:
کد کتاب : 70080
مترجم : فرزانه صالحی
شابک : 978-6229713273
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

درباب خوب بودن
On being nice
مدرسه زندگی
کد کتاب : 98124
مترجم :
شابک : 978-6226672719
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 91
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب درباره ی خوب بودن اثر آلن دوباتن

کتاب "درباره خوب بودن" نوشته "آلن دوباتن" میباشد."آلن دوباتن" یکی از اعضای موسسه ای بنام مدرسه زندگیست و کتاب هایش با این نام هم شناخته شده اند.

در کتاب "درباره خوب بودن" او این چنین مینویسد:

بیشتر کتابهایی که می خواهند ما را تغییر دهند ، به دنبال ثروتمندتر یا لاغر شدن ما هستند.اما این کتاب می خواهد به ما کمک کند تا زیبا تر باشیم: یعنی احساساتمان تقویت شود ، تحمل پذیرتر ، شنواتر ، بیناتر شویم . این زیبایی ممکن است جذابیت فوری پول و شهرت نداشته باشد ، اما با این وجود کیفیتی بسیار مهم برای ما به ارمغان می آورد.در این کتاب ما یاد می گیریم که چگونه می توان خیرخواه بود و بتوانیم چگونه ببخشیم ، چگونه خودمان باشیم و چگونه اطمینان دهیم.

آلن دوباتن موضوع خوب بودن را که در جامعه امروزی به کلی فراموش شده است را مجددا از دیدگاهی دیگر مطرح میکند و نشان میدهد که خوب بودن به هیج وجه نشانه ساده لوحی نیست.اندیشه امروزیی که متاسفانه به باور هم تبدیل شده است.

کتاب درباره ی خوب بودن

آلن دوباتن
آلن دوباتن، زاده ی 20 دسامبر 1969، نویسنده ی سوییسی/انگلیسی است.دوباتن در زوریخ به دنیا آمد. پدرش که در مصر به دنیا آمده بود، به سوییس مهاجرت کرد و از موسسان یک شرکت سرمایه گذاری شد و بعد از آن، ثروت هنگفتی به دست آورد. او یک خواهر دارد و دوازده سال اول زندگی اش را در سوییس گذرانده است.دوباتن برای تحصیل، به مدرسه ای شبانه روزی در آکسفورد فرستاده شد و زبان انگلیسی را آموخت. او در رشته های تاریخ و فلسفه تحصیل کرد و مقطع دکتری را در رشته ی فلسفه ی فرانسه در دانشگاه هاروارد آغاز کرد اما به خاطر ن...
قسمت هایی از کتاب درباره ی خوب بودن (لذت متن)
افراد حقیقتا بخشنده با بلندنظری شان حسی را منتقل می کنند که گویی آن ها نیز نیازمند بخشش هستند. نه اکنون و نه در این حوزه، بلکه در حوزه های دیگر. آن ها می دانند که حق به جانب بودن صرفا نتیجهٔ حافظه ای پر اشکال است. حق به جانب بودن یعنی اینکه در عین خوب و محق بودن نتوانی به ذهن بسپاری که زمانی عمیقا و بی تردید خطاکار بوده ای. بخشندگی به ما یادآوری می کند که هنوز در میان رذیلت های دیگران چه فضیلت هایی ممکن است وجود داشته باشد. بخشندگی به ذهن می سپارد که اگر کسی خسته و درمانده شد، احتمالا در معرض بروز رفتار منزجرکننده است. بخشندگان می دانند که وقتی کسی دارد فریادهای توهین آمیز می کشد، اغلب احساسات حقیقی نهفته اش را آشکار نمی کند: او به این دلیل می کوشد تا به دیگران صدمه بزند که احساس می کند خودش اغلب توسط فردی دیگر آسیب دیده است. فردی که قدرت تلافی کردنش را نداشته است.

یک مسیر بنیادی برای حفظ آرامش و محبت نسبت به سایر آدم ها، حتی در موقعیت های بسیار بغرنج، توانمندی ایجاد تمایز میان آن چیزی است که مردم انجام می دهند و آن چیزی که قصد داشتند انجام دهند. در قانون، این تمایز در مفاهیم متضاد قتل عمد و قتل غیرعمد لحاظ شده است. چه بسا نتیجه یک چیز باشد؛ پیکری غرقه در خون است اما به صورت جمعی احساس می کنیم اینکه انگیزه های ارتکاب قتل چه بوده است، تفاوت بزرگی ایجاد می کند.

ا دلایل خیلی خوبی داریم که نسبت به نیت ها حساس باشیم: اگر عمل عامدانه باشد، آن گاه عامل آن عمل همواره منشأ خطری است که باید از اجتماع در برابر او محافظت کرد. اما اگر آن عمل اتفاقی رخ داده باشد، عامل از صمیم قلب عذرخواهی و اعاده ی خسارت خواهد کرد. چنین کاری ضرورت مجازات و اعمال خشم را کاهش می دهد. خودتان را در رستورانی تصور کنید که در آن پیش خدمت لیوانی پر از نوشیدنی را روی لپ تاپ شما سرنگون می سازد. خسارت سنگین است و خشم شما دارد فوران می کند. اما اینکه این اتفاق حادثه باشد و یا نقشه ای از پیش طراحی شده، تعیین می کند که پاسخ مناسب چیست. میل از پیش تعیین شده ی پیشخدمت به خرابکاری علامت این است که او می خواهد با شما شاخ به شاخ شود. شاید لازم باشد گام های دفاعی محکمی بردارید. یعنی برای مثال، بر سرش فریاد بکشید یا کمک بخواهید. اما اگر این یک حادثه بود، آن شخص دشمن شما نیست. نیازی نیست که به او ناسزا بگویید. در واقع بخشنده بودن و مهربان بودن بسیار معنادار است؛ چرا که خیرخواهی خودبه خود راهش را به سوی شما باز می کند.