داگلاس راشکوف

داگلاس راشکوف

داگلاس مارک رشکوف (متولد 18 فوریه 1961) نظریه پرداز رسانه، نویسنده، ستون نویس، مدرس، نویسنده گرافیک و مستندساز آمریکایی است. او بیشتر به خاطر ارتباطش با فرهنگ اولیه سایبرپانک و حمایت از راه حل های منبع باز برای مشکلات اجتماعی شهرت دارد.
راشکوف بیشتر به عنوان یک نظریه پرداز رسانه ای شناخته می شود و به دلیل ایجاد اصطلاحات و مفاهیمی از جمله رسانه های ویروسی (یا ویروس رسانه) ، بومی دیجیتال و پول اجتماعی معروف است. او ده کتاب در زمینه رسانه ، فناوری و فرهنگ نوشته است. او اولین ستون سندیکای مربوط به فرهنگ سایبری را برای سندیکای نیویورک تایمز و همچنین ستون های معمولی برای روزنامه های گاردین لندن ، آرتور ، دیسکاور و مجلات آنلاین Daily Beast ، TheFeature.com و مجله صنعت ملاقات One+نوشت.
راشکوف در حال حاضر استاد تئوری رسانه و اقتصاد دیجیتال در دانشگاه شهر نیویورک ، کالج کوئینز است. او قبلاً در دانشگاه The New School در منهتن و ITP در مدرسه هنرهای Tisch دانشگاه نیویورک سخنرانی کرده است ، جایی که وی آزمایشگاه روایت را ایجاد کرد. او همچنین به صورت آنلاین برای آکادمی MaybeLogic تدریس کرده است. داگلاس رشدکوف ششمین متفکر تأثیرگذار جهان توسط MIT اعلام شده است ، تنها پس از استیون پینکر ، دیوید گرابر ، برنده جایزه نوبل دانیل کانمن ، تیلو سرازین و ریچارد فلوریدا.

کتاب های داگلاس راشکوف

انسان گروه


پرتاب سنگ به اتوبوس گوگل