کتاب فلسفه نقادی کانت

Kant's Critical Philosophy
رابطه قوا
  • 15 % تخفیف
    76,000 | 64,600 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نشر نی نشر نی
    نویسنده:
کد کتاب : 10012
مترجم : اصغر واعضی
شابک : 978-964-312-963-7
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 126
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1963
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

فلسفه نقادی کانت
Kant's Critical Philosophy
نظریه قوا
  • 15 % تخفیف
    44,000 | 37,400 تومان
  • موجود
  • انتشارات: گام نو گام نو
    نویسنده:
کد کتاب : 99503
مترجم :
شابک : 978-9647387903
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 110
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1967
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب فلسفه نقادی کانت اثر ژیل دلوز

کتاب فلسفه نقادی کانت، اثری نوشته ی ژیل دلوز است که اولین بار در سال 1963 منتشر شد. این کتاب آموزنده، یکی از درخشان ترین آثار دلوز، و یکی از بهترین مقدمه های کوتاه بر آرا و فلسفه ی امانوئل کانت به حساب می آید. دلوز در این اثر تمرکز خود را بر نگرش شخصی کانت به فلسفه معطوف می کند. در حالی که اکثر مباحث و پژوهش های مربوط به کانت، بر کتاب «نقد عقل محض» و فلسفه ی اخلاقی تمرکز می کنند، دلوز در کتاب فلسفه نقادی کانت، تصویری جامع را از کلیت فلسفه ی نقادانه در اختیار مخاطبین قرار می دهد. این کتاب را باید مشارکتی بسیار مهم و تأثیرگذار در حوزه ی پژوهش های مربوط به امانوئل کانت، و آرا و تفکرات فلسفی این اندیشمند بزرگ آلمانی در نظر گرفت.

کتاب فلسفه نقادی کانت


ویژگی های کتاب فلسفه نقادی کانت

ژیل دلوز از نویسندگان پرفروش کتاب های فلسفی

ژیل دلوز
ژیل دلوز، زاده ی 18 ژانویه ی 1925 و درگذشته ی 4 نوامبر 1995، فیلسوفی فرانسوی بود.دلوز در پاریس به دنیا آمد. او پیش از آغاز جنگ جهانی دوم وارد مدرسه ی دولتی شد و قبل از تجاوز آلمانی ها به کشورش، برای تعطیلات به نورماندی رفته بود. دلوز از سال 1944 تا 1948 در دانشگاه سوربن به تحصیل فلسفه پرداخت و در سال 1956 با دنیز پل گرانژوان ازدواج کرد. او در سال 1957 به تدریس تاریخ فلسفه در سوربن روی آورد و از 1960 تا 1964 با مرکز ملی پژوهش اجتماعی همکاری داشت و تا سال 1987 نیز نشست های بسیاری را در رابطه با...
دسته بندی های کتاب فلسفه نقادی کانت
نکوداشت های کتاب فلسفه نقادی کانت
A concise, systematic key to Kant's thought.
یک اثر کلیدی موجز و نظام مند در رابطه با اندیشه ی کانت.
Amazon Amazon

By one of the most influential philosophers of the twentieth century.
اثری نوشته ی یکی از تأثیرگذارترین فیلسوف های قرن بیستم.
Bloomsbury

قسمت هایی از کتاب فلسفه نقادی کانت (لذت متن)
قاعده ی نخست، قاعده ی بزرگ «هملت» است که می گوید «زمان بی چفت و بست است». زمان بی چفت و بست است. زمان بدون لولاست. لولاها محورهایی هستند که در به دور آن می چرخد. واژه ی Cardo در زبان لاتین بر تبعیت زمان از چهار جهت اصلی دلالت می کند، جهاتی که حرکات ادواری که توسط زمان اندازه گیری می شود از میان آن می گذرد. تا وقتی زمان بر لولاهایش باقی است تابع حرکت است: زمان مقدار حرکت، مسافت یا عدد است.

در واقع، کانت توضیح می دهد که اگو خود در زمان است و بنابراین دائما تغییر می کند: اگو، منفعل یا پذیرنده است و تغییرات را در زمان تجربه می کند. اما از سوی دیگر، من (I) عملی است که پیوسته در هر لحظه با تقسیم زمان به حال، گذشته و آینده، ترکیب زمان و ترکیب آن چه در زمان رخ می دهد را پدید می آورد.

سومین جنبه ی انقلاب کانتی به نقد عقل عملی مربوط می شود که شاید بتوان آن را در قواعدی شبیه به قواعد «کافکا» مشاهده کرد. «خیر آن چیزی است که قانون می گوید». «قانون» هم اینک بیان غریبی است از دیدگاه فلسفه که به زحمت قانون ها را می شناخت. این را می توان به وضوح در دوران باستان و به ویژه در سیاست افلاطون ملاحظه کرد.