کتاب کمدی منطق

Logicomix: An Epic Search for Truth
سفری حماسی در پی حقیقت
کد کتاب : 10098
مترجم :
شابک : 9789643187552
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 340
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

برنده ی جایزه ی داستان های مصور Treviso سال 2012

معرفی کتاب کمدی منطق اثر آپوستولوس دوکسیادیس

رمان « کمدی منطق » یک کتاب گرافیکی استثنایی معنوی برتراند راسل فیلسوف را بازگو می کند. راسل در جستجوی عذاب واقعی حقیقت مطلق ، با متفکران افسانه ای مانند گوتلوب فرگه ، دیوید هیلبرت و کورت گودل تلاقی می کند و یک دانشجوی پرشور را در لودویگ ویتگنشتاین بزرگ پیدا می کند. اما بلند پروازانه ترین هدف او - ایجاد بنیان های منطقی لرزان ریاضیات - همچنان پیش روی او قرار دارد. از طریق عشق و نفرت ، صلح و جنگ ، راسل در این ماموریت پایدار باقی می ماند که تهدید به ادعای شغل و شادی شخصی او می شود و سرانجام او را تا مرز جنون شوق می دهد.
داستان « کمدی منطق » در عین حال یک رمان تاریخی و شرح در دسترس برخی از بزرگترین ایده های ریاضیات و فلسفه مدرن است. این کتاب با شخصیت پردازی غنی و آثار هنری گویا و جوی ، دستیابی به این ایده ها را به یک داستان کاملا راضی کننده تبدیل می کند.
این کتاب با کاوش و لایه ای ابتکاری ، مبارزات درونی راسل را روشن می کند در حالی که آنها را در متن سوالات بی انتهایی که زندگی خود را صرف تلاش برای پاسخ دادن به آنها گذرانده ، قرار می دهد. در قلب خود ، داستانی است در مورد تعارض بین عقلانیت ایده آل و ساختار تغییر یافته و معیوب واقعیت.
این رمان به نویسندگی « آپوستولوس دوکسیادیس و کریستوس پاپادیمیتریو » از دیوید هیلبرت و کورت گودل میگوید و یک دانشجوی پرشور در لودویگ ویتگنشتاین می یابد.از طریق عشق و نفرت ، صلح و جنگ ، او همچنان در ماموریت ادامه می دهد و ادعا می کند که هم شغل و هم شادی خود را ادعا می کند ، و سرانجام او را به مرز جنون می رساند.
با شخصیت پردازی غنی و آثار هنری جوی ، دستیابی به ایده های اینچنینی را به یک داستان رضایت بخش تبدیل می کند.

کتاب کمدی منطق