کتاب The Old Man and the Sea

کد کتاب : 101581
شابک : 978-0684801223
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 80
سال انتشار میلادی : 1952
نوع جلد : شومیز
زبان کتاب : انگلیسی
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

The Old Man and the Sea
کد کتاب : 127086
شابک : 978-0002906265
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 94
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1952
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب The Old Man and the Sea اثر ارنست همینگوی

کتاب «پیرمرد و دریا» (The Old Man and the Sea) مهم‌ترین اثر ارنست همینگوی، برای نخستین‌بار در سال 1951 منتشر شد. کتاب «پیرمرد و دریا»، شرح تلاش‌های یک ماهیگیر پیر کوبایی است که طی 84 روز گذشته، حتی یک ماهی هم صید نکرده‌ است و در دل دریاهای دور برای به دام‌ انداختن یک نیزه‌ماهی بسیار بزرگ با آن وارد مبارزهٔ مرگ‌و‌زندگی می‌شود.
همینگوی این کتاب را در کوبا نوشت و آن را سال بعد از آمریکا منتشر کرد. به عقیده‌ی بسیاری این کتاب مهم‌ترین رمان ارنست هینگوی نویسنده‌ی سرشناس آمریکایی است. این رمان بی‌نظیر، علاوه‌بر جوایز مهمی که مستقلا برای همینگوی به ارمغان آورد، عامل اصلی دستیابی همینگوی به نوبل ادبیات در سال ۱۹۵۴ شد.
کتاب پیرمرد و دریا در واقع یک رمان کوتاه است و نخستین‌بار در نشریه‌ی «لایف» (Life) منتشر شد‌ و در کمتر از دو روز، فروش این نشریه را به پنج میلیون نسخه رساند.
این کتاب پس از انتشار رمان «آن‌سوی رودخانه، زیر درختان»، توسط همینگوی نوشته و چاپ شد. «آن‌سوی رودخانه، زیر درختان» با اقبال چندانی مواجه نشده بود و بعضی پس از انتشار آن صحبت از پایان دوران همینگوی می‌کردند. انتشار «پیرمرد و دریا» اما بازگشتی شکوهمند برای همینگوی بود تا در اوج، سال‌های پایانی دوران پرافتخار نویسندگی‌اش را بگذراند و میراثی گرانمایه برای اهل فرهنگ و هنر در سراسر دنیا باقی گذارد.
کتاب «پیرمرد و دریا»، امروزه در دانشگاه‌های مطرح دنیا تدریس می‌شود و این امر به اعتبار کتاب می‌افزاید. مطالعه‌ی این کتاب را به علاقه‌مندان متون زبان اصلی و ادبیات داستانی آمریکا پیشنهاد می‌کنیم.

کتاب The Old Man and the Sea

ارنست همینگوی
ارنست همینگوی در ۲۱ ژوئیه ی ۱۸۹۹ در اوک پارک ایالت ایلینوی متولد شد. پدرش کلارنس، یک پزشک و مادرش گریس، معلم پیانو و آواز بود. ارنست تابستان ها را به همراه خانواده اش در شمال میشیگان به سر می برد و در همان جا بود که متوجّه علاقه ی شدید خود به ماهیگیری شد.او پس از اتمام دوره ی دبیرستان، در سال ۱۹۱۷ برای مدّتی در کانزاس سیتی به عنوان گزارشگر گاهنامه ی استار مشغول به کار شد. در جنگ جهانی اول، داوطلب خدمت در ارتش شد امّا ضعف بینایی او را از این کار بازداشت در عوض به عنوان راننده ی آمبولانس صلیب س...