کتاب درمان سرطان با پلاسمای سرد

Cold Plasma Cancer Therapy
کد کتاب : 102897
مترجم : مهدیه بختیاری رمضانی
شابک : 978-6003381094
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 196
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب درمان سرطان با پلاسمای سرد اثر مایکل کیدار

ماده به سه حالت آشنای ،جامد مایع و گاز در طبیعت یافت میشود پلاسما حالت چهارم ماده است که از ذرات باردار مثبت و منفی شامل الکترون ها یونها اتمهای خنثی رادیکالها و گونه های برانگیخته تشکیل شده است. گفته میشود ۹۹ ماده موجود در طبیعت در حالت پلاسما قرار دارد این برآورد تخمین معقولی از این واقعیت است که درون ستارگان و اتمسفر اطراف آنها ابرهای گازی و نیز فضای بین ستارگان اغلب به صورت پلاسماست بنابراین میتوان گفت ما در یک درصدی از جهان زندگی میکنیم که در آن حالتی از ماده به جز پلاسما غلبه دارد.
پلاسماها در محدوده وسیعی از دما و فشار تولید میشوند. پلاسما از نظر فشار به دو گروه پلاسمای فشار اتمسفری و پلاسمای تحت خلاء و از نظر دما به دو دسته پلاسمای حرارتی و پلاسمای غیر حرارتی (سرد) تقسیم میشوند پلاسمای گرم با دمای حدود ۴۰۰۰ درجه سانتی گراد سالهاست که کاربردهای مهمی در صنعت و علوم مختلف پیدا کرده است در حالیکه پلاسمای سرد با فشار در حد اتمسفر و همچنین دمای کمتر از ۴۰ درجه سانتی گراد سابقه کمتری دارد و کاربردهای زیست سازگارتری نیز پیدا کرده است. به عنوان مثال میتوان از کاربردهایی چون ضد عفونی کردن بهبود زخم و درمان سرطان نام برد.

کتاب درمان سرطان با پلاسمای سرد

مایکل کیدار
مایکل کیدار استاد مهندسی A. James Clark در دانشگاه جورج واشنگتن است. تحقیقات او مربوط به پزشکی پلاسما، رانش فضاپیماهای پیشرفته و نانوتکنولوژی مبتنی بر پلاسما است. او بیش از 280 مقاله مجله، بیش از 290 مقاله در مجموعه مقالات کنفرانس داوری، 3 کتاب، 2 فصل کتاب و 12 حق ثبت اختراع تالیف کرده است. او در سال 2017 جایزه دیویدسون در فیزیک پلاسما را دریافت کرد و در سال 2016 جایزه مهندس سال موسسه فضانوردی و هوانوردی آمریکا (AIAA) را برای کار خود در زمینه ریز پیشرانه دریافت کرد که منجر به پرتاب موفقیت آمی...
دسته بندی های کتاب درمان سرطان با پلاسمای سرد