کتاب تاریخچه فلسفه زمان

A Brief History of the Philosophy of Time
کد کتاب : 103373
مترجم :
شابک : 978-6009645220
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

تاریخ مختصر فلسفه زمان
A Brief History of the Philosophy of Time
کد کتاب : 41535
مترجم :
شابک : 978-6004350822
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 218
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ مختصر فلسفه زمان اثر آدریان باردون

کتاب «تاریخ مختصر فلسفه زمان» نوشته آدریان باردون، مقدمه ای کوتاه بر تاریخ، فلسفه و علم مطالعه زمان است - از فیلسوفان پیش از سقراط تا انیشتین و پس از آن.
تاریخچه مختصری از فلسفه زمان موضوعاتی مانند زمان و تغییر، تجربه زمان، رویکردهای فیزیکی و متافیزیکی به ماهیت زمان، جهت زمان، سفر در زمان، زمان و آزادی اراده و علمی و فلسفی را در بر می گیرد و همچنین رویکردهایی به ابدیت و آغاز زمان را ارائه می دهد. باردون از تصاویر مفید استفاده می کند و زبان فنی را به حداقل می رساند تا منابع بیش از 2500 سال فلسفه و علم را برای برخی از اساسی ترین و پایدارترین سوالات بشریت به کار گیرد.

در آغاز کتاب آمده است:

«ما وزن را با ترازو و دما را با دماسنج اندازه می‎گیریم. وقتی زمان را - مثلا با ساعت - اندازه می‎گیریم، آنچه اندازه گرفته می شود چیست؟ در نظر برخی عالمان جهان باستان، پاسخ این است که آنچه ما زمان می‎خوانیم صرفا اندازه تغییر است. آنچه واقعیت دارد، عالم در حال تغییر است؛ زمان ناشی از تغییرها و حرکات منظم است و برای تعقیب و ردگیری آن حرکات به کار می رود. طرفدار برجسته این دیدگاه ارسطو، یکی از فلاسفه مشهور یونان، است؛ کسی که هم دانشجوی فاضل افلاطون بود و هم خودْ آموزگار اسکندر کبیر شد. رقبای فلسفی او در باب این مسئله، یعنی پارمنیدس و زنون، منکر واقعیت تغییر، و در نتیجه واقعیت زمان، بوده اند.»

کتاب تاریخ مختصر فلسفه زمان

آدریان باردون
دکتر آدریان باردون متولد سال 1950 ، استاد فلسفه دانشگاه ویک فارست است و در آنجا دوره های فلسفه سیاسی ، فلسفه دین ، ​​فلسفه مکان و زمان و تاریخ فلسفه را تدریس می کند. او نویسنده کتاب تاریخ مختصر فلسفه زمان و همچنین مقالات علمی متعددی درباره زمان ، ادراک ، سیاست ، تاریخ فلسفه و موضوعات مختلف دیگر است.
دسته بندی های کتاب تاریخ مختصر فلسفه زمان
نکوداشت های کتاب تاریخ مختصر فلسفه زمان
Adrian Bardon manages to cover a truly impressive array of issues in the philosophy of time ranging from an overview of some of the historical precursors of current ideas to a discussion of the most recent developments in the areaEL.
آدریان باردون موفق می شود مجموعه ای واقعا چشمگیر از مسائل در فلسفه زمان را پوشش دهد که از مروری بر برخی از پیش سازهای تاریخی ایده های فعلی تا بحث در مورد جدیدترین تحولات در حوزه EL را شامل می شود.
Kristie Miller

The book is a real winner. It's accessible, lively and packed with good philosophy.
این کتاب یک پیروزی واقعی است. در دسترس، سرزنده و مملو از فلسفه خوب است.
Craig Callender

قسمت هایی از کتاب تاریخ مختصر فلسفه زمان (لذت متن)
یکی دیگر از دلمشغولی های کلاسیک فلسفه را در نظر بگیرید: واقعیات اخلاقی. با بررسی صحنه قتل ممکن است چیزهایی مانند جسد، چاقویی خون آلود و حتی اثر انگشت کشف شود. اما فارغ از اینکه چقدر صحنه قتل را بادقت ببینیم، شرارت اخلاقی عمل قتل چیزی نیست که ما آن را واقعا در کنار این فقرات ببینیم. واقعیات اخلاقی، از جمله این واقعیت که قتل نادرست است، در زمره اموری است که ما دوست داریم بپنداریم می‎توانیم آنها را بشناسیم، اما توضیح اینکه این واقعیات دقیقا از چه نوعی است و چگونه ما نسبت به آنها معرفت داریم، به غایت بغرنج است.