کتاب روایت داستانی: بوطیقای معاصر

Narrative Fiction: Contemporary Poetics
(ویراست دوم)
کد کتاب : 105872
مترجم :
شابک : 9786227720693
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 297
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1983
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب روایت داستانی: بوطیقای معاصر اثر شلومیت ریمون - کنان

کتاب « روایت داستانی: بوطیقای معاصر» نوشته « شلومیت ریمون - کنان» توسط انتشارات نیلوفر منتشر شده است.

روایت چیست؟ داستان روایی چیست؟ چه تفاوتی با دیگر انواع روایت دارد؟ چه ویژگی هایی یک گفتمان را به متن روایی تبدیل می کنند؟ داستان روایی که اکنون به طور گسترده به عنوان یکی از مهم ترین جلدها در حوزه خود شناخته می شود، توجه خود را به این سوالات و سوالات دیگر معطوف می کند.

بر خلاف بسیاری از مطالعات دیگر، داستان روایی حول موضوعاتی - مانند رویدادها، زمان، تمرکز، شخصیت‌پردازی، روایت، متن و خوانش آن - به جای نظریه‌پردازان یا رویکردهای فردی سازمان‌دهی می‌شود. در درون این ساختار، شلومیت ریمون-کنان به رویکردهای کلیدی داستان روایی، از جمله نقد جدید، فرمالیسم، ساختارگرایی و پدیدارشناسی می‌پردازد، اما دیدگاه‌هایی درباره تغییرات این نظریه‌ها نیز ارائه می‌دهد. او ضمن ارائه تحلیلی از نظام حاکم بر همه روایت‌های داستانی، چه در قالب رمان، داستان کوتاه یا شعر روایی، به بررسی چگونگی بررسی روایت‌های فردی در پس‌زمینه این نظام کلی نیز می‌پردازد. طیف گسترده ای از مثال های ادبی جنبه های کلیدی مطالعه را نشان می دهد.

این نسخه با فصل جدید ارزشمندی که در مورد تحولات اخیر در روایت شناسی تأمل می کند، کاملا به روز شده است. خوانندگان همچنین به کارهای کلیدی اخیر در این زمینه هدایت می شوند.

کتاب روایت داستانی: بوطیقای معاصر

شلومیت ریمون - کنان
شلومیت ریمون کنان، استاد ادبیات انگلیسی و تطبیقی در دانشگاه عبری اورشلیم است. آخرین انتشارات او شامل نگاهی فراتر از شک: روایت، بازنمایی، ذهنیت و بازخوانی متون: پیش‌فرض‌های انتقادی دوباره اندیشیدن است. پروژه های فعلی او به مفاهیم یا روایت در رشته های مختلف (روانکاوی، تاریخ نگاری، مطالعات حقوقی و علوم انسانی پزشکی) مربوط می شود.
دسته بندی های کتاب روایت داستانی: بوطیقای معاصر