کتاب زندگی داستانی ای. جی. فیکری

The Storied Life of A. J. Fikry
کد کتاب : 10591
مترجم :
شابک : 978-600-8211-37-2
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

نامزد جایزه بهترین داستان سال 2012 گودریدز

معرفی کتاب زندگی داستانی ای. جی. فیکری اثر گابریل زوین

کتاب زندگی داستانی ای. جی. فیکری، رمانی نوشته ی گابریل زوین است که نخستین بار در سال 2013 منتشر شد. زندگی ای. جی. فیکری اصلا آن چیزی نشده که خودش فکر می کرد. او تنها زندگی می کند، کتاب فروشی اش با کمترین فروش ممکن مواجه است و حالا، دارایی ارزشمندش، یعنی مجموعه ای کمیاب از اشعار پو، به سرقت رفته است. اما زمانی که بسته ای اسرارآمیز به کتاب فروشی فیکری فرستاده می شود، این شخصیت، شانسی برای تغییر شرایط زندگی خود و تجربه ی شروعی دوباره را به دست می آورد. طولی نمی کشد که اطرافیان فیکری نیز متوجه تغییرات به وجود آمده در او می شوند: انگار خرد همه ی کتاب ها مثل خون در رگ های دنیای فیکری در جریان است اما این پایان ماجرا نیست و اتفاقی سبب می شود باز هم تغییرات بیشتری در زندگی او رقم بخورد.

کتاب زندگی داستانی ای. جی. فیکری

گابریل زوین
گابریل زوین، زاده ی 24 اکتبر 1977، فیلمنامه نویس و نویسنده ای آمریکایی است. زوین در سال 2000 در رشته ی ادبیات انگلیسی و آمریکایی از دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شد. او در لس آنجلس زندگی می کند. اولین رمان زوین در سال 2005 انتشار یافت و سال بعد نامزد جایزه ی Quill شد.
نکوداشت های کتاب زندگی داستانی ای. جی. فیکری
Marvelously optimistic about the future of books and bookstores and the people who love both.
به شکل شگفت انگیزی خوشبین درباره ی آینده ی کتاب ها و کتابخانه ها و افرادی که به هر دوی آن ها عشق می ورزند.
The Washington Post

You won’t want it to end.
دوست نخواهید داشت که این کتاب تمام شود.
Family Circle

A novel about second chances and finding room for all the books—and all the love—that transforms our lives.
رمانی درباره ی شانس های دوباره و پیدا کردن جا برای تمام کتاب ها-و عشقی-که زندگی ما را دگرگون می کند.
Penguin Random House Penguin Random House

قسمت هایی از کتاب زندگی داستانی ای. جی. فیکری (لذت متن)
مایا یادت باشد: چیزهایی که ما در بیست سالگی نسبت به آن ها عکس العمل نشان می دهیم، لزوما همان چیزهایی نیستند که در چهل سالگی به آن ها عکس العمل نشان می دهیم و برعکس. این مسئله در مورد کتاب ها و زندگی هم صدق می کند.

آنقدرها کتاب خوانده است که بداند مجموعه داستانی وجود ندارد که همه ی داستان هایش عالی باشد. بعضی از داستان ها عالی اند، بعضی ها افتضاح. اگر خوش شانس باشیم، یک داستان چشمگیر پیدا می کنیم. و در نهایت، آدم ها فقط بهترین ها را به یاد می آورند و حتی آن ها را هم، خیلی طولانی به یاد نخواهند آورد.

کتاب فروشی ها آدم های درست و حسابی رو به خودشون جذب می کنن؛ آدم های خوبی مثل ای جی و آملیا. و من دوست دارم با آدم هایی که دوست دارن درباره ی کتاب ها حرف بزنن، راجع به کتاب ها حرف بزنم. من کاغذ رو دوست دارم. حسی که به من می ده رو دوست دارم. حسی که بودن یه کتاب توی جیب پشتی ام بهم می ده رو دوست دارم. بوی کتاب تازه رو دوست دارم.