کتاب شامپانزه سوم

The Third Chimpanzee for Young People
سرگذشت و سرنوشت انسان خردمند به زبان ساده
کد کتاب : 105994
مترجم :
شابک : 978-6008280378
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 280
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب شامپانزه سوم اثر جرد دایموند

کتاب « شامپانزه سوم» "سرگذشت و سرنوشت انسان خردمند به زبان ساده" نوشته « جنیفر دودنا» توسط نشر مانوش منتشر شده است.
در طول 100000 سال گذشته، انسان‌ها شروع به نشان دادن ویژگی‌ها و رفتارهایی کردند که ما را از سایر حیوانات متمایز می‌کرد و در نهایت زبان، هنر، مذهب، دوچرخه‌ها، فضاپیماها و سلاح‌های هسته‌ای را به وجود آوردند - همه در یک ضربان قلب از زمان تکامل. اکنون، در مواجهه با تهدید سلاح‌های هسته‌ای و اثرات تغییرات آب و هوایی، به نظر می‌رسد که تمایلات ذاتی ما به خشونت و اختراع ما را به یک انشعاب مهم در مسیر خود سوق داده است. این صفات از کجا آمده است؟ آیا آنها بخشی از سرنوشت تغییرناپذیر گونه ما هستند؟ یا اگر تغییر کنیم، امیدی به آینده گونه ما وجود دارد؟
دایموند در کتاب «شامپانزۀ سوم» نشان می‌دهد که آن‌چه انسان را از همتای حیوان او جدا کرده و به رقم خوردن پیشرفت‌های عظیم و البته نابودی‌های عظیمی هم به دست او منجر شده، نه برتری ژنتیکی بلکه عواملی دیگر است که به عواملی چون شرایط محیطی و جغرافیایی انسان و استفادۀ او از ابزار ربط دارد.
دایموند همچنین در کتاب «شامپانزۀ سوم» به‌دنبال گره‌گشایی از راز سلطۀ انسان‌های اوراسیایی بر انسان‌های ساکن دیگر سرزمین‌هاست و می‌خواهد نشان دهد که اوراسیایی‌ها تحت چه عواملی توانستند بر مردم متعلق به تمدن‌های دیگر چیره شوند. دایموند در پژوهش برای گشودن گره این معما، به همان عواملی می‌رسد که بعدتر در کتاب بسیار معروف خود، «اسلحه، میکرب، و فولاد: سرنوشت جوامع انسانی»، به‌طور مفصل به شرح آن‌ها پرداخته است.

کتاب شامپانزه سوم

جرد دایموند
جرد دایموند، زاده ی 10 سپتامبر 1937، دانشمند و نویسنده ای آمریکایی است.دایموند در بوستون به دنیا آمد. او مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه هاروارد در سال 1958 و دکترای خود را در فیزیولوژی و بیوفیزیک غشاء از دانشگاه کمبریج در سال 1961 گرفت. دایموند پس از فارغ التحصیلی از کمبریج، به عنوان محقق به دانشگاه هاروارد بازگشت و تا سال 1965 در آنجا به فعالیت ادامه داد. او در سال 1968 استاد فیزیولوژی دانشکده ی پزشکی دانشگاه کالیفرنیا شد. دایموند در سال 1999 مدال ملی دانش را کسب کرد و در سال 2009 دکترای اف...